Auteur Topic: nieuwe update wings platinum  (gelezen 47899 keer)

Carel Janssen

  • Junior
  • **
  • Berichten: 21
Re: nieuwe update wings platinum
« Reactie #30 Gepost op: 28 januari 2008, 17:05:13 »
Inmiddels heb ik uit een discussie op de website van de Duitse gebruikersgroep begrepen wat de oorzaak is.
Bij het installeren van WP 3.5 is het niet meer mogelijk om zelf te kiezen op welke harde schijf (partitie van de harde schijf) u de PROGRAMMABESTANDEN wilt zetten; dat is altijd C:/. Bij mij stonden die voordien echter op partitie D:. Daarop stonden ook de Nederlandse tips. Nadat ik die had verhuisd naar de betreffende map op C: kreeg ik die dingen weer te zien..................!
Hetgeen zeer geruststellend was!

Voor de zuiderlingen................................nun goeie vastenavend.....................!

Carel Janssen

  • Junior
  • **
  • Berichten: 21
Re: nieuwe update wings platinum
« Reactie #31 Gepost op: 14 februari 2008, 13:01:21 »
Nou ga ik op mijn eigen bericht antwoorden lijkt het wel.
Maar.....sinds ik WP3.5 draai - al weer enkele weken - wordt mij met de volgende boodschap het eventueel verder updaten belemmerd.

"Toegang tot C:\\Program Files(x86)\AVStumpfl\Wings Platinum\PlatinumUpdate3.exe is gewijgerd." Los van dat "gewijgerd" (geweigerd!!!)is het blijkbaar onmogelijk te updaten. Let wel: WP heeft bij mij vrije toegang tot Internet. Een mededeling als: "Geen updates beschikbaar; uw software is up to date." had ik nog wel begrepenl.
Nog meer: ook de Basicversie en de Demo weigeren te updaten met dezelfde boodschap. De Basicversie mist bovendien plotseling de vrijgavecode en start dus niet meer op. (Dat moet ik nog even proberen recht te zetten!)
Nou ben ik wel van virusscanner gewisseld: van NOD32 naar AVG. Maar ook bij AVG heb ik de firewall opengezet voor alle drie de WP's. 

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: nieuwe update wings platinum
« Reactie #32 Gepost op: 14 februari 2008, 19:34:04 »
Hallo Carel,

Een klein ondezoekje leert mij in ieder geval dat ik geen boetekleed aan hoef te trekken voor de taalfout: het is geen melding van Wings Platinum maar van Windows. ;-)

Voor wat betreft het bestand waartoe geen toegang verkregen werd, zie ik in ieder geval twee punten staan die mijn aandacht trekken:
c:\\Program files(x86)\...
Als het eerste vette deel er daadwerkelijk staat, is dat mede een verklaring voor de ontoegankelijkheid: er staat een backslash te veel.
Het tweede vette deel laat mij de vraag stellen welke versie van Windows jij gebruikt (en daarmee ook gelijk de vraag welke rechten je als ingelogde gebruiker op die machine hebt).
Als op jouw computer de map Program Files NIET de toevoeging (x96) heeft, dan is er zeker iets mis met de installatie van Windows (of tenminste met een paar instellingen in het Register).

Voor wat betreft de firewall: de melding betreft het niet-toegankelijk zijn van de applicatie, en zegt niets over de toegang tot het internet door de applicatie. Met AVG zijn mij geen problemen bekend in combinatie met de updates van Wings Platinum.
De optie Update in het helpmenu van WP3.50 werkt bij mij probleemloos (zowel onder XP Pro als Vista Business), en resulteert in beide gevallen in de keurige melding dat geen update nodig is.

In het algemeen nog even een melding over de map waarin WP geïnstalleerd wordt. Hiervoor wordt altijd de standaard programmamap van Windows gebruikt. Als Windows zelf op C: staat is dat normaliter C:\Program files, maar als Windows zelf op een andere partitie is geïnstalleerd (bijvoorbeeld indien er meerdere versies van Windows op dezelfde computer staan), dan is dat de map Program files op de partitie (schijfletter) waarop ook DIE versie van Windows staat.


AVé,
Cuno

Carel Janssen

  • Junior
  • **
  • Berichten: 21
Re: nieuwe update wings platinum
« Reactie #33 Gepost op: 15 februari 2008, 12:12:00 »
Hi Cuno,

Die dubbele backslash was een tikfout. Bij mij loopt Windows Vista Ultimate 64-bits. Wellicht verklaart dat die (x86)-map (voor 32-bits applicaties?). Voor de rest is alles conform eerste bericht. Ik ga wat experimenteren. En laat dan wel bericht over mijn bevindingen.

Bedankt alvast,

Carel Janssen

Carel Janssen

  • Junior
  • **
  • Berichten: 21
Re: nieuwe update wings platinum
« Reactie #34 Gepost op: 15 februari 2008, 16:03:57 »
Ik ben eraan uit! Het had te maken met de bevoegdheden van de Gebruiker. Na het downloaden van de versie WP3.5 stonden er in de AVStumpfl-folder 3 updatefiles: Demo, Basic en de "normale". Ik ben naar eigenschappen van die "normale" gegaan en daar eens gekeken en maar meteen de bevoegdheden van de Gebruiker via "Bewerken" verhoogd naar alle bevoegdheden. Toegepast en voilá.....WP3.5 geeft nu tenminste aan, dat WP en ik up-to-date zijn. En dat wil ik zo maar laten.......
Overigens blijkt de "normale" update-file dan uit de AVStumpfl-folder te zijn verdwenen.
Doe ik hetzelfde met de Basic-update-file, dan blijkt ook die nadien te zijn "opgelost". Ik neem aan, dat hetzelfde zal gelden voor de demo-versie.

Gerard Heidema

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 2
Re: nieuwe update wings platinum
« Reactie #35 Gepost op: 20 februari 2008, 19:43:41 »
Beste Forumleden,

Sinds deze week heb ik op m'n nieuwe en extra zwaar uitgevoerde PC Wings Platinum V3,50 geinstalleerd.
Alles ging super en na een 2e installatie om de Duitse Online helpversie aan de praat te krijgen loopt het programma als een trein.

Echter ook bij mij ontstaat een foutmelding en krijg ik de volgende boodschap die het eventueel verder updaten belemmerd.

"Toegang tot C:\\Program Files\AVStumpfl\Wings Platinum3\PlatinumUpdate.exe is gewijgerd."

Eigenlijk dezelfde melding als mijn voorganger Carel Janssen ....maar met een iets andere pad-instelling.
Ik heb gezocht hoe hij dit probleem heeft opgelost maar kan het even niet vinden.
Ik werk onder de administrator rechten van Vista 32 bits Ultimate en ben in het bezit van de licentie Wings Advanced.
Daarnaast geheugen, videokaarten en rekensnelheid meer dan voldoende.

Ook is ook de Nederlandse-file Tips & Trucs zoek .... Wings geeft aan dat dit bestand niet voorhanden is.
Misschien weet iemand een oplossing ??

Alvast bedankt,

Gerard Heidema

Gerrit Kooren

  • Gast
Re: nieuwe update wings platinum
« Reactie #36 Gepost op: 20 februari 2008, 20:34:33 »
Gerard,

Ik heb in Vista hetzelfde probleem ondervonden. Ik heb daarna in het Windows Beveiligingscentrum het " Gebruikers  Account Beheer"  uitgeschakeld.  Hierna kon ik weer via internet Wings Platinum updaten.
Veel succes
Gerrit Kooren

Gerard Heidema

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 2
Re: nieuwe update wings platinum
« Reactie #37 Gepost op: 20 februari 2008, 21:27:02 »
Dankjewel Gerrit,

't Is gelukt..... nu de Nederlandse hulpfile van "Tips & Trucs" nog vinden.

Groet, Gerard

Leo Koppens

  • Junior
  • **
  • Berichten: 26
Re: nieuwe update wings platinum
« Reactie #38 Gepost op: 4 maart 2008, 20:44:37 »
In december 2007 heb ik herhaaldelijk geprobeerd versie 3.50 te installeren. Ook ik had de gebruikelijke problemen. Ten einde raad dan maar weer de oude versie gebruikt (3.10). Vandaag - na alle hoopvolle berichten over het succesvol installeren, o.a. via de beknopte handleiding van Jaap, heb ik de stoute schoenen weer aangetrokken en weer een poging gedaan....Zonder succes. Ik krijg de foutmelding:"Wings Platinum hat ein Problem verursacht und musste geschlossen werden". In het error rapport staat: Settings.reg - Registry file, Log.txt - Crash Log en Dump.dmp - Crash dump. Ook na een tweede poging WP3 verwijderen en opnieuw downloaden en installeren geeft hetzelfde probleem. Ten einde raad.... Wie, o wie kan mij helpen.....

Groeten
Leo Koppens

Jaap

  • Held
  • *****
  • Berichten: 171
Re: nieuwe update wings platinum
« Reactie #39 Gepost op: 6 maart 2008, 14:15:28 »
Beste Leo,

Ik heb ook problemen gehad met Wings Platinum 3.5 dat veroorzaakt bleek te worden door Pinnacle Studio 10, met name het programma Direct DVD.

Ik weet niet of jij ook iets dergelijks op je pc hebt staan? Ga in ieder geval na welk programma je na de vorige Wings installatie hebt toegevoegd en probeer dat eens te verwijderen, pc herstarten en Wings opnieuw installeren.

Dit soort problemen kan een lange lijdensweg zijn van zoeken en proberen... succes ermee!
Jaap