Auteur Topic: Exe van diashow met videobeelden  (gelezen 9059 keer)

Berntet

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 71
Exe van diashow met videobeelden
« Gepost op: 14 februari 2009, 20:48:35 »
Hallo Allemaal,
Ik werk al enige tijd met WP, maar ben nieuw in het werken met video. Ik heb een probleem met het maken van een exe-bestand met videobeelden. Ik heb dezelfde vraag van Gemma van Voorst van 4 januari j.l op dit forum met alle reacties gelezen maar vind daar volgens mij het antwoord niet óf ik ben te nieuw in deze materie zodat ik het niet voldoende begrijp.
Probleem:
Mijn pc is een 2,4GHz dualcore, 3 Gb Ram, NVidia GeForce 7950 GT met 512 Mb ram en draait op Windows XP Home met sp3. Mijn WP versie is 3.60b Pro-uitvoering. Ik heb een kleine show van 5 minuten aan beelden en 2 minuten aan video, totaal ca 7,5 minuut. Midden in de show las ik de video in en zet deze midden in het scherm, terwijl ik de onderliggende foto terugneem in helderheid en als achtergrond laat staan. Dat werkt perfect als pt3-bestand. Daarna heb ik een exe gemaakt en direct ter controle afgespeeld op dezelfde computer. Tot mijn stomme verbazing wordt de video dan niet meegenomen: het achtergrondbestand vermindert in helderheid en nadat de tijd voor de video voorbij is, wordt de helderheid weer normaal en speelt alles gewoon door tot het eind. Maar de video doet in het exe-bestand niet mee.
Als videocamera heb ik een HD-type gekocht. De video maak ik met Pinnacle Studio Ultimate v12 en zet deze direct in mpeg-2. Met de instellingen voor video in het 16:9-formaat kom ik niet goed uit. Het breedbeeld videoformaat moet klein midden in een 4:3 schermbeeld komen. Dat heb ik uiteindelijk voor elkaar gekregen door middels het stuurspoor voor de horizontale en verticale zoomgrootte verschillende waarden in te voeren; dus X=Y heb ik NIET aangevinkt. In eerste instantie dacht ik dat het misschien aan die gewijzigde verhoudingen zou kunnen liggen en daarom heb ik ook een exe gemaakt met X=Y WEL aangevinkt. Het videobeeld krijgt dan de verkeerde verhoudingen, maar dat deed ik om het even te proberen. Dat maakt geen verschil: in het exe-bestand doet de video gewoon niet mee! Alles gebeurt op dezefde pc, maar het videobestand staat niet op dezelfde schijf als het exe-bestand. Kan dat de oorzaak zijn?
Zoals geschreven, aan de hand van de antwoorden op Gemma's vragen kom ik er toch nog niet uit. Wie kan het voor mij verduidelijken of oplossen?

Berntet

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 71
Re: Exe van diashow met videobeelden
« Reactie #1 Gepost op: 14 februari 2009, 20:54:10 »
Foutje: het videobestand staat wèl op dezelfde schijf maar in een separate map.

Berntet

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 71
Re: Exe van diashow met videobeelden
« Reactie #2 Gepost op: 14 februari 2009, 21:20:20 »
Tweede aanvulling: ik las dit antwoord aan een ander:

 Re: Videobewerken in Platinum 3.6
« Antwoord #1 Gepost op: 21 November 2008, 09:57:22 » Citaat 

--------------------------------------------------------------------------------
Jos,

Bij een EXE bestand met video erin verwerkt, moet je het betreffende videobestand welke Wings bij de EXE heeft aangemaakt ook kopieren!
Deze wordt naast het betreffende EXE bestand aangemaakt in een map met dezelfde naam als het EXE bestand met de toevoeging "Data"
 
 Meld dit bericht aan de moderator    Gelogd 

--------------------------------------------------------------------------------
Hartelijke groet,


Daarom heb ikzelf ook even gezocht naar dat door Wings gemaakte videobestand, maar vind alleen deze verwijzing: C:\WINDOWS\Prefetch\ESDOORN-VERPLAATSEN.EXE-137E9031.pf. Verder niks. Is er dan iets mis?
Ik ben benieuwd naar jullie reactie(s).


 

Jaap

  • Held
  • *****
  • Berichten: 171
Re: Exe van diashow met videobeelden
« Reactie #3 Gepost op: 16 februari 2009, 09:27:29 »
Hallo Bernet,

Ga bij Wings onder uitvoer en selecteer EXEpresentatie maken, kies aan de rechterzijde van het scherm het gele mapje en geef de naam en de plaats aan waar het bestand moet komen, bijvoorbeeld in de map Wings Uitvoer, naam mijnShow

Vergeet niet een vinkje te zette bij de optie: Videobestanden naar doelmap kopieren !!

Na op start gedrukt te hebben vind je in de map Wings Uitvoer het bestand mijnShow.exe, daarnaast is er een map toegevoegd met de naam mijnShowData met daarin de gebruikte videobestanden.

De Exe zal nu inclusief de video afspelen.

Bij het EXE bestand hoort dus de map mijnShowData !! Die moet altijd naast het EXE bestand staan, bijv. op een stick etc.
« Laatst bewerkt op: 16 februari 2009, 09:35:00 door Jaap Postma »
Jaap

Berntet

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 71
Re: Exe van diashow met videobeelden
« Reactie #4 Gepost op: 16 februari 2009, 18:08:13 »
Dag Jaap,

Ik heb het direct uitgeprobeerd en het werkt nu als een zonnetje. Ik had er geen idee van dat dit de oorzaak zou kunnen zijn. Zeer hartelijk dank!!

Ben van Veelen

Henk Butink

  • Junior
  • **
  • Berichten: 22
Re: Exe van diashow met videobeelden
« Reactie #5 Gepost op: 27 maart 2011, 14:31:40 »
Ik wil graag mijn complimenten geven bij dit Forum. Het is al vaak een bron voor dé oplossing van problemen geweest.
Dank en hulde is op z'n plaats. Henk