Auteur Topic: Naam veranderen  (gelezen 8211 keer)

Frans

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 60
Naam veranderen
« Gepost op: 6 augustus 2007, 20:01:32 »
Ik heb een bestaande dia show die 15 minuten duurt.
Nu wil ik uit die bestaande show een fragmend halen van 5 minuten.
Ik heb 10 minuten verwijderd en die overige 5 minuten van die show bewerkt tot een mooi resultaat.
Op mijn externe harde schijf staat de show nog voluit en dat wil ik ook zo houden.
Nu hebben beide shows de zelfde naam en kan ik de ingekorte versie niet op mijn externe harde schijf opslaan.
Hoe kan ik de naam van de show veranderen zonder dat wings Platinum 3 alles niet meer kan vinden???
« Laatst bewerkt op: 8 augustus 2007, 12:10:41 door Frans »
Frans

Jaap

  • Held
  • *****
  • Berichten: 171
Re: Naam veranderen
« Reactie #1 Gepost op: 6 augustus 2007, 20:24:54 »
Frans,

Onder Wings Platinum kun je een show 'Opslaan als' er is zelfs een optie 'Kopie opslaan als'

Zet deze in de map waar je wilt en voila...
De verwijzing naar de bestanden blijft voor beide shows gewoon intact, als je tenminste de bestanden niet gaat verplaatsen.
(in feite is een PT3 bestand niets meer en niets minder dan een verwijzing naar bestanden en waar en hoe die in de show worden gebruikt)

Groet,  Jaap
Jaap

Frans

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 60
Re: Naam veranderen
« Reactie #2 Gepost op: 7 augustus 2007, 08:30:51 »
Hallo Jaap,

Zou je mij kunnen vertellen wat het verschil is tussen 'Opslaan als' en 'Kopie opslaan als' Ik zie helaas zelf geen verschil.

Frans.
Frans

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: Naam veranderen
« Reactie #3 Gepost op: 8 augustus 2007, 12:10:41 »
Hallo Frans,

Met 'Opslaan als...' bewaar je de stand van dat moment in een nieuw showbestand (met een nieuwe naam of op een andere locatie op de schijf) en werk je daar mee verder. Alle volgende wijzigingen worden dan ook daarin opgeslagen. Het oorspronkelijke bestand van de geopende show blijft zoals deze was.

Met 'Kopie opslaan als...' wordt ook de de huidige stand van de show opgeslagen in een nieuw bestand (als kopie van waar je mee bezig bent), maar je blijft actief werken in de oorspronkelijke show. Dus als je daarna de showinhoud bewaart met 'Opslaan', dan wordt het oorspronkelijk geopende showbestand overschreven (en blijft de eerder gemaakte kopie zoals die was op het moment van 'Kopie opslaan als...').

Je kunt met beide mogelijkheden vergelijkbare resultaten behalen (namelijk het maken van meerdere versies van een show waardoor je makkelijk naar een eerder versie terug kunt), maar de manier waarop is net iets anders. Het is vooral een kwestie van je eigen workflow ontwikkelen en dan die optie gebruiken die daar het beste op aansluit.

Kort samengevat is 'Opslaan als...' vergelijkbaar met 'ik maak een kopie van mijn huidige showbestand en daar ga ik mee werken', terwijl 'Kopie opslaan als...' bedoeld is om van de stand van dat moment een backup te maken voordat je bijvoorbeeld grote of experimentele wijzigingen gaat aanbrengen.
AVĂ©,
Cuno