Auteur Topic: Mpeg-4 binnenhalen  (gelezen 9395 keer)

Will

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 10
Mpeg-4 binnenhalen
« Gepost op: 22 februari 2010, 11:39:40 »
dag allemaal,

Muziek, die je binnenhaalt via I-tunes (van CD's of vanuit I-tunes Shop) heeft als audiobestandsformaat mpeg-4. Je kunt dit afspelen met alle veel gebruikte players (Windows Media-Player, Quick-time-player, Nero-essentials, I-tunes-player enz.).
Ik wil deze muziekbestanden binnenhalen in Platinum-4, maar die accepteert of kent het bestandsformaat niet. Programma zegt: onbekend bestandsformaat.

Wie kan mij helpen? Hoe kan ik deze bestanden toch binnenhalen in Platinum of omvormen om toch acceptabel te zijn voor Platinum???
Het zou toch te gek zijn, als we geen gebruik kunnen maken van de immense muziekbibliotheek van de I-Tunes shop.

Groetjes van Will  ???

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: Mpeg-4 binnenhalen
« Reactie #1 Gepost op: 22 februari 2010, 19:36:15 »
Hallo Will,

In de help van WP staat duidelijk beschreven welke typen geluidsbestanden gebruikt kunnen worden:
- niet-gecomprimeerde WAV-bestanden
- MP3-bestanden
Beide met alle voorkomende bitrates en bitdieptes/sample-frequenties.

In het bestandsformaat mpeg-4 wordt de audio door I-tunes opgeslagen als AAC-stream.
Mogelijk dat het wel lukt als je het programma AC3filter installeert (wordt [mede] door WP gebruikt om diverse soorten meerkanaals audio-streams uit een video-bestand te extraheren).
AVĂ©,
Cuno

Anton Sollie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 127
Re: Mpeg-4 binnenhalen
« Reactie #2 Gepost op: 22 februari 2010, 19:37:41 »
Hoi Will.
Als je in itunes naar de voorkeuren gaat.
Dat zal bij de windows versie onder opties zitten denk ik.( ik post dit vanaf mijn apple ibook)
Bij algemeen kun je onderaan op importinstellingen klikken.
Daar kun je kiezen voor mp3 in plaats van de standaard instelling van itunes.
Klik op die mp3 instelling, en verlaat de opties met ok.
Als je dan met de rechter muisknop op een nummer klikt, dan kun je in het menu welke verschijnt, kiezen voor "maak versie voor mp3 aan.."
Itunes maakt dan een mp3 versie van hetzelfde nummer aan, die je kunt invoeren bij wings.


Even googlen met de woorden itunes, omzetten en mp3 levert vele hits op.

Veel plezier ermee.

Will

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 10
Re: Mpeg-4 binnenhalen
« Reactie #3 Gepost op: 22 februari 2010, 20:54:33 »
Hoi Cuno en Anton.

Ik heb inderdaad al snel een handige converter gevonden, die moeiteloos dit MPEG-4 bestand omzet naar Mp3 of wav.
Gratis-probeerprogramma's via google gevonden: Switch Audio Converter of  een andere PHP-Nuke
Beide werken goed en snel.

Bedankt voor jullie hulp!

Will

Anton Sollie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 127
Re: Mpeg-4 binnenhalen
« Reactie #4 Gepost op: 22 februari 2010, 21:05:53 »
Hoi Will.
Als je de instelling binnen itunes veranderd zoals ik beschreven heb, hoef je niet met andere programma's aan het werk.
Het gaat heel simpel.
Onder windows staan bij itunes die instellingen onder; bewerken/voorkeuren en dan rechts van de zin: Bij plaatsen cd:
Klik daar op importinstellingen. Klik vervolgens bovenaan op AAC codering en kies daar voor mp3 codering.
Klik twee keer op ok.
Ga naar het bewuste nummer toe welke je in mp3 wil hebben.
Klik met rechts, en kies voor Mp3 versie maken.
Het nieuw aangemaakte bestand verschijnt onderaan.
Pak deze met je muis vast, en sleep hem vanuit itunes naar de mediapool van platinum, en laat daar het nummer los.
En hopla, hij is geimporteerd in je wings projekt.

Dat lijkt me nog makkelijker dan via een extra programma.

Veel plezier ermee.
Anton
« Laatst bewerkt op: 22 februari 2010, 22:17:03 door Anton Sollie »

Will

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 10
Re: Mpeg-4 binnenhalen
« Reactie #5 Gepost op: 23 februari 2010, 10:40:22 »
Dank je Anton voor de tip: het werkt uitstekend zo!

Groetjes,

Will