Auteur Topic: Teufelskreis bij WP3 installatie onder Windows 7,64 bit.  (gelezen 11822 keer)

JAWO

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 14
Teufelskreis bij WP3 installatie onder Windows 7,64 bit.
« Gepost op: 12 december 2010, 15:58:34 »
Beste Forumleden.Na dagen tobben roep ik jullie hulp in. Ik zit in  een soort Teufelskreis. Ben nu dagen bezig om Wings 3.7. te installeren op een gloednieuwe computer draaiend onder Windows 7 Professional,64 bit .Heb WP3 getracht te installeren van mijn installatie-CD (versie 3.70, die het onder Windows XP op mijn vorige PC  prima deed.) Aanvankelijk had ik nog een Duitstalig WP3 scherm waarin ik wel oude bestanden kon openen, maar waarbij Wings het opgaf als ik probeerde iets op te slaan etc. (wazig wit middenscherm:Wings musste leider abgeschlossen werden etc.) Later de bestanden gedownload van de site van Stumpfl en van Chief John met alle helpfiles en bugfixen etc. maar zit nu in de val: ook na alles steeds munitieus verwijderd te hebben en een aantal malen opnieuw te hebben geïnstalleerd krijg ik steeds het zwarte scherm van WP3 met in het midden een klein Nederlandstalig  rechthoekig schermpje  met onder 'Wings Platinum Licentie" keurig vrijgavecode voor ....en daaronder mijn vrijgave code (2 lange getallen) en daaronder :links een button  :instellen en rechts een button:annuleren. Annuleren betekent afsluiten OKE. Instellen vraagt om opnieuw opstarten van WP3 en dan krijg ik weer precies hetzelfde schermpje.Dat kun je dan eindeloos herhalen zonder een stap verder te komen. (de helpfile van Cuno gaf keurig  een schermpje met uitgebreide informatie over mijn diverse vrijgave codes, maar is na klikken op OKE niet meer verschenen. Ik kan ook in het WP3-scherm niet zien wat of de informatie is omdat alle toergang wordt geweigerd. Ik heb het installatiehandboek,de informatiesite van Jan Roeleveld nauwgezet gevolgd ,de dongle eruit gehaald en na de installatie er weer ingedaan,hem ook een keer laten zitten ,kortom allerlei manieren geprobeerd en zit nu al 2 dagen volledig vast. Nadat ik alle informatie over WP3 had verwijderd van de C-schijf en zelfs de prullebak volledig had geleegd komt toch steeds nog weer het schermpje met de getalleninformatie terug.Waar komt die informatie in vredesnaam vandaan??? Ik heb ook al de informatie op het forum van een jaar geleden bekeken en van ene Jerome een exefile gedownload,maar ook dat veranderde niets aan de situatie.Wat doe ik toch fout en HOE KRIJG IK HET SCHERMPJE met bijbehorende blokkade weg ??????? Is er nog hulp voor deze digibeet.??           Jan Wolfskeel
« Laatst bewerkt op: 13 december 2010, 09:51:23 door JAWO »

Edwin de Serière

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 17
Re: Teufelskreis bij WP3 installatie onder Windows 7,64 bit.
« Reactie #1 Gepost op: 12 december 2010, 18:01:58 »
Dag Jawo,

Dit probleem heb ik ook, alleen heb ik het niet uitgebreid geprobeerd zoals jij dat hebt gedaan, ik kan namelijk verder met WP4 die werkt namelijk nu wel goed met Windows7-64 bit met hulp van een programma van Cuno. Maar wil toch ook WP3 installeren, waarom? omdat de stap van WP2-beeldmodule te groot is voor WP4 (verouderd versie) Om oude series opnieuw te maken in WP4 geeft mij te veel werk.
Ben dus ook benieuwd naar de oplossingen die hopelijk aangedragen zullen worden.

Groet,
@win

Henk van der Vleuten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 216
Re: Teufelskreis bij WP3 installatie onder Windows 7,64 bit.
« Reactie #2 Gepost op: 13 december 2010, 12:55:49 »
Beste Jan,

Wings Platinum 3 installeren onder Windows 7 heeft een speciale versie nodig. Meer daarover vind je op de website van AV-Stumpfl Nederland: http://www.hdav.nl/wings-platinum/installatie/wings-platinum-3.
Beter is natuurlijk de overstap te maken naar Wings Platinum 4!

Henk

JAWO

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 14
Re: Teufelskreis bij WP3 installatie onder Windows 7,64 bit.
« Reactie #3 Gepost op: 13 december 2010, 13:13:13 »
Beste Henk,

Bedankt voor je reactie. Zoals je in mijn berichtje kunt lezen heb ik ook de site van Jan Roeleveld (=HDAV.nl site = site van Chief John). geprobeerd en daarvan Wings Platinum 3 en de hulpfile van Cuno en de dongledriverupdate en de bugfix gedownload. Dit werkte dus bij mij niet..                 Jan Wolfskeel
« Laatst bewerkt op: 13 december 2010, 15:00:39 door JAWO »

Henk van der Vleuten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 216
Re: Teufelskreis bij WP3 installatie onder Windows 7,64 bit.
« Reactie #4 Gepost op: 13 december 2010, 16:56:49 »
Beste Jan,

Heb je  voor het installeren wel Direct X9.0c geïnstalleerd? Voor installatie is niet nodig maar voor het de eerste keer starten wel.

Henk

JAWO

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 14
Re: Teufelskreis bij WP3 installatie onder Windows 7,64 bit.
« Reactie #5 Gepost op: 13 december 2010, 18:07:33 »



       Dag Henk,

  Ik heb zojuist voor alle zekerheid opnieuw directX 9 geïnstalleerd van de CD. Helaas geen enkel resultaat. Het schermpje blijft maar komen.  Groeten Jan

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: Teufelskreis bij WP3 installatie onder Windows 7,64 bit.
« Reactie #6 Gepost op: 13 december 2010, 23:45:14 »
Hallo Jan,

Ik weet dat Windows 7 kritischer is met de gebruikersrechten dan Windows XP, zeker bij de 64-bit-versie. Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat 3.70 (met de laatst aanpassing zoals te vinden op de Stumpfl-site) ook werkt onder de 64-bit-versie. In ieder geval wel onder de 32-bit-versie.

Probeer, na volledige verwijdering, de installatie eens door met de rechter muisknop op het setup-programma te klikken en dan te kiezen voor "uitvoeren als administrator". Datzelfde geldt (vooral) voor de dongle-driver.

Aanvullend bericht voor Edwin: als je WP 3.x installeert nadat je WP4 hebt geïnstalleerd, moet je WP4 weer opnieuw installeren!!!!!!!!
Bij het installereren van meerdere versies van programma's: altijd installeren in volgorde van oud naar nieuw. Anders bestaat het risico dat nieuwere (gedeelde) onderdelen worden overschreven door oudere exemplaren.

Succes.
AVé,
Cuno

Edwin de Serière

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 17
Re: Teufelskreis bij WP3 installatie onder Windows 7,64 bit.
« Reactie #7 Gepost op: 14 december 2010, 01:16:34 »
Dag Cuno,

Hardstikke bedankt voor de informatie!!!
Heb de WP 3.7 versie

groet,

@win

JAWO

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 14
Re: Teufelskreis bij WP3 installatie onder Windows 7,64 bit.
« Reactie #8 Gepost op: 14 december 2010, 10:21:30 »



                            Dag Cuno, bedankt voor je reactie . Ik ga het uitproberen. Jan

JAWO

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 14
Re: Teufelskreis bij WP3 installatie onder Windows 7,64 bit.
« Reactie #9 Gepost op: 14 december 2010, 17:43:38 »


  Hoi Cuno,

 Ik ben eruit!!!!!!. Na je aanwijzingen urenlang helaas vruchteloos te hebben uitgeprobeerd, heb ik ,mede omdat ik nogal schrok van je onzekerheid of WP3 überhaupt wel onder Windows 7 64 bits draaide , contact gezocht met Chief John of  hij soms met zekerheid kon zeggen of het met 64bit al dan niet zou lukken.Anders kon ik me verdere moeite besparen.Maar hij was er zeker van ,heeft gelijk mijn computer tijdelijk  " overgenomen"  en kwam op het spoor van een verkeerde vrijgave- code. Het bleek dat ik in één van de 2 lange getallen één cijfer niet had. Ik heb daar ooit in 2007 een bestandje van gemaakt waarbij ik dat cijfer vergat. Deze foute bron heb ik steeds weer gebruikt met rampzalig resultaat. Jan heeft toen de zaak helpen downloaden en installeren wat nog een hele klus was en en passant ook nog uitvoerige instructies gegeven over omzetten in andere formaten,stoeien met stuursporen etc. Werkelijk FANTASTISCH.             
Lering uit dit verhaal:
1. Wings 3 versie 3.7 kan (met udates) inderdaad draaien onder Windows 7,64 bit.
2. Een ongeluk kan in één klein cijfertje zitten.
Opgelucht ga ik nu met mijn nieuwe PC aan mijn series werken.Iedereen die heeft bijgedragen aan de mogelijke oplossing van dit probleem:heel hartelijk dank!                                               Jan Wolfskeel