Auteur Topic: Scherm voorvertoning verandert steeds  (gelezen 5576 keer)

Berntet

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 71
Scherm voorvertoning verandert steeds
« Gepost op: 4 november 2010, 16:34:57 »
Hallo Allemaal,

Ik ben nu voor het eersat bezig met een show in Wings4 (pro-versie) en nu loop ik er tegen aan dat mijn schermpje waarop ik kan zien wat ik doe zich vreemd gedraagt (ten opzichte van wat ik in Wings 3 gewend was). Klopt dat?
Ik werk met twee schermen. Mijn gereedschappen en mediapool staan op dat tweede scherm. Daar heb ik ook het screen staan, rechtsonder in de hoek. Vroeger moest ik daarop dubblklikken om het schermvullend te krijgen; nog een keer dubbelklikken en het was weer klein. Toen was het ook zo dat het schermpje zelf gevuld was met het gereedstaande beeld. Dus zeg maar dat ik dit voorvertoningsscherm op een kwart van het totale monitorbeeld had staan, dan was mijn voorvertoning ook een kwart van het monitorbeeld. Nu is de voorvertoning zelf ineens veel kleiner. Sleep ik het scherm naar mijn hoofdmonitor voor een nauwkeurige beoordeling, dan is het de ene keer schermvullend en de andere keer blijft de voorvertoning veel kleiner dan het monitoroppervlak. Ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd, maar heb totaal geen idee of mijn pc raar doet dan wel dat ik ergens een instelling verkeerd heb staan. Ik heb alles afgezocht maar vind niets dat het volgens mij zou kunnen zijn.
Ra, ra, wie wijst mij de weg?

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: Scherm voorvertoning verandert steeds
« Reactie #1 Gepost op: 5 november 2010, 19:43:58 »
Hallo Berntet,

Op basis van jouw beschrijving heb ik het vermoeden dat de optie "Auto zoom" aan staat. Dit kun je controleren door met de rechter muisknop in het Screen te klikken. In het menu dat nu verschijnt kun je zien of deze optie aan staat.
Deze optie zorgt er voor dat je, vooral tijdens de in-screen-editing, altijd (de grootste van) het volledige (ingezoomde) plaatje en het volledige screen in beeld blijft.

Deze automatische zoomstand richt zich naar de grootste zoom- en pan-stand die je gebruikt hebt.

In dat geval kun je het volledige beeld eenvoudig terugkrijgen door hetzelfde menu weer op te roepen en dan te kiezen voor "Pan/Zoom resetten".

De schijnbaar onvoorspelbare wisseling tussen "een te klein beeld" en "toch het volledige beeld" is het verschil tussen het gewoon bekijken van het Screen, en het kijken/afspelen met F5: de standaard instelling (te bereiken via de Eigenschappen va het Screen) is dat bij F5-weergave deze reset automatisch uitgevoerd wordt.
AVĂ©,
Cuno

Berntet

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 71
Re: Scherm voorvertoning verandert steeds
« Reactie #2 Gepost op: 5 november 2010, 21:42:55 »
Dag Cuno,

Bedankt voor je tip. Het klopt.