Auteur Topic: geen video in EXE op de Macbook  (gelezen 5275 keer)

theo.koeten

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 43
geen video in EXE op de Macbook
« Gepost op: 14 november 2010, 13:35:27 »
Ik probeer al enige tijd video fragmenten binnen een WP op de Mac te draaien, (uiteraard in Windows, onder VMware, = zoiets als Bootcamp). Afbeeldingen, muziek, wipes, png's en maskers doen het het prima..., de videofragmenten komen echter niet te voorschijn in een exe bestand, wel onder volbeeld presentatie (F5) vanuit de productie WP. De grafische bestanden zijn aanwezig.
Bij uitvoer naar een exe bestand krijg ik een melding dat er een grafisch bestand ontbreekt (de AVI file), dit ondanks dat het grafisch bestand al wel in de wp4 map staat (!?) als WPIV file, ik maak dan het grafisch bestand nogmaals aan en maak de exe file ook nog een keer opnieuw aan. Exe file is correct gemaakt, krijg ik dan als melding, maar bij het afspelen dus geen video..... Maar wel weer in de productiefile op volbeeld (F5).
Ik heb geprobeerd met Intermediate bestanden ook weg schrijven, aan en uit, maar dat geeft het zelfde resultaat.
Tijdens SGG dag in Houten heb ik een paar mensen gesproken die ook met een Mac werkte en die zaten met het zelfde probleem, een oplossing was een uitvoerbestand als WMV of MPEG te maken, maar volgens mij moet het toch ook mogelijk zijn om ergens de juiste koppeling naar het video bestand tot stand te brengen.

iemand een idee?

Henk van der Vleuten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 216
Re: geen video in EXE op de Macbook
« Reactie #1 Gepost op: 14 november 2010, 19:14:14 »
Beste Theo,

Zelf heb ik geen ervaring met de Mac, wel heb ik op het duitse forum al meerder malen gelezen dat de enige manier om WP op een Mac te draaien is met de echte Bootcamp. Alleen met die en dus niet met VM ware, zo staat er geschreven, werken alle WP functies op een Mac onder windows. Dat VMware dat met een deel van WP wel wekt is min of meer toeval.
 Succes verder,

Henk