Auteur Topic: Super8 scan resolutie versus 1400x1050 (JVC) beamer  (gelezen 6123 keer)

Henk Butink

  • Junior
  • **
  • Berichten: 22
Super8 scan resolutie versus 1400x1050 (JVC) beamer
« Gepost op: 7 oktober 2011, 21:45:38 »
Ik wil mijn super8 films laten scannen.
Trigger.nl biedt de mogelijkheid aan om dat in HD te doen met 1376x1032 pixels in AVI formaat.

Als ik hiervoor kies, wat zijn dan de overwegingen en instellingen in Wings om maximale scherpte te krijgen.
Ik heb ooit iets gelezen dat 1 pixels verschil tussen output en beamer al onscherpte geeft.

Dank alvast voor uw reactie

Chief John

  • Gast
Re: Super8 scan resolutie versus 1400x1050 (JVC) beamer
« Reactie #1 Gepost op: 10 oktober 2011, 17:34:41 »
Beste Henk,

Als die filmpjes aangeleverd worden in 1376 x 1032 dan maak je in Wings Platinum een schermpje aan in die grootte.
Rechtsklik in schermpje > Eigenschappen > Beeldverhouding 4:3. Rechts daarvan vul een breedte in van 1376 en je zet een vinkje bij beeldverhouding behouden.
Klaar!

Bij weergave middels de JVC SX21 in het Optiemenu van de beamer 1:1 weergavemodus instellen en het kan niet meer mis.

Ugh! (Succes!)

Chief John

Henk Butink

  • Junior
  • **
  • Berichten: 22
Re: Super8 scan resolutie versus 1400x1050 (JVC) beamer
« Reactie #2 Gepost op: 15 december 2011, 13:10:44 »
Een late "hartelijke dank" voor uw antwoord.

Ik ben zojuist bij Trigger in Nieuwegein geweest. Ik ben onder de indruk van de kwaliteit van het digitaliseren van Super8 files naar HD AVI.
Nu nog even wachten op het resiultaat van het digitaliseren van mijn historische Super8 films (klaar over 4 weken).
Men kent daar het Wings programma niet en men vroeg zich af of Wings met de Huffyuv codec overweg kan.

Trouwens het lijkt me aan te bevelen dat zij "ons" programma leren kennen,
omdat zij een belangrijke rol spelen in het digitaliseren van dia's en films. 

Groet, Henk.