Auteur Topic: DVD  (gelezen 14663 keer)

Brigit Benders

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 42
DVD
« Gepost op: 9 juni 2003, 10:29:16 »
Is het dvd signaal echt zo verschillend als dat van een cd-speler? Ik heb gehoord dat de dia-series niet op een dvd-speler werken die gemaakt zijn met het Stumpfl gebeuren.
« Laatst bewerkt op: 23 november 2003, 11:10:11 door Brigit »

Anton Sollie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 127
Re: DVD
« Reactie #1 Gepost op: 1 augustus 2003, 13:39:49 »
Hallo Birgit, wat bedoel je hiermee.
Als je bedoeld dat je een diashow met stuursignaal hebt
weggeschreven op een cd, en je wilt die afspelen met een dvd speler.
Dan moet dat volgens mij niet zoveel probleem opleveren.
Alleen de speler moet wel het 'zestiende bit'
vrij geven.(dat bit wordt gebruikt voor het stuur signaal).En dat is eigenlijk maar op een manier uit te vinden.
Uitproberen.
Ik heb voor de koop van mijn cd-speler gewoon een projector, stumpflkastje en een cd meegenomen naar de winkel.
Als je even op de onderstaande link kijkt, daar staat een kort lijstje
van spelers.
http://www.stumpfl-anwenderteam.de/FAQ/CDPlayer.htm


Corine Smeets

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 48
Re: DVD
« Reactie #2 Gepost op: 14 oktober 2003, 13:18:34 »
Ik heb een dvd-speler aangeschaft in de verwachting hiermee mijn door Wings gebrande cd te kunnen gebruiken. Het is een AKAI DV-P4420S met 24 bit audio converter. Dit zou goed moeten zijn voor de signalen in het 16e bit.
Helaas hoor ik alleen de muziek maar worden de projektoren niet aangestuurd. Nu heb ik gehoord dat de speler het SPDIF- protocol moet hebben om de signalen te kunnen gebruiken.
In de gebruiksaanwijzing staat Digital output: kiest de audio-uitgang: SPDIFOFF All, PCM only.
Op de speler staat naast de uitgang voor de optical kabel: PCM/Bitstream.
Wil dit zeggen dat de speler niet bruikbaar is om de projektoren aan te sturen?
Ik kan het apparaat nog terugbrengen voor 23 oktober.
Met dank Corine Smeets.

Anton Sollie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 127
Re: DVD
« Reactie #3 Gepost op: 14 oktober 2003, 14:22:03 »
spdif, staat voor sony philips digital interface.
Of tewel, dit is een afgesproken standaart over de te gebruiken signaal techniek, enz. Dit zegt niet zoveel over het 16e bit systeem.
Het uitvinden of een speler dit 16e bit vrij heeft voor derden, is eigenlijk heel simpel. Ik heb het ook zo gedaan. Eerst gevraagd aan de verkoper, maar die vondt het alleen maar prachtig. UITPROBEREN. Ga naar de winkel van de speler en neem een projektor mee, het stuurkastje van stumpfl, en een cd waar van je weet dat die werkt. Je hebt geen dia,s nodig.
In de winkel alles aansluiten, en je hebt direkt resultaat.
Als je namelijk vragen gaat stellen over dit probleem, dan zullen de meeste verkopers de schouders optrekken. Zelfs de mensen in profesionele audio zaken, konden mij daar niet tot nauwelijks antwoord op geven.
Ik heb nog gemailt met diverse merken, en ook daar komt maar weinig uit.

Nog even terug koment over dat 16e bit systeem. Dit systeem wordt ook wel het free user systeem genoemt. Dit houdt in dat iedereen, dus ook de fabrikant van de speler, dit bit kan gebruiken. En als de fabrikant van jou DVD speler zelf dit bit in gebruik heeft.....

Op de duitse stumpl site (http://www.stumpfl-anwenderteam.de), staat een lijst van apparaten die geschikt zijn. Klik de site aan en zoek onder FAQ

groet


Corine Smeets

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 48
Re: DVD
« Reactie #4 Gepost op: 23 november 2003, 08:46:22 »
Hallo Anton
Leuk je gisteren in levende lijve gezien te hebben. Hier de resultaten van je antwoorden op mijn vragen zoals beloofd.
Ik heb de Akai-speler terug kunnen geven en ben geslaagd met een Sony DVD speler DVP-NS430. Die had ik zien staan op de door jou aangeraden www.site en was voorradig.
De series lopen nu gesmeerd via de cd's en de dvd-speler.
Met dank dus alsnog Corine


Anton Sollie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 127
Re: DVD
« Reactie #5 Gepost op: 23 november 2003, 11:10:11 »
Weer iemand gelukkig.

Bedankt voor de reakties, zo weet ik ook weer of ik het goede bedacht heb.

Groet