Auteur Topic: van analoog naar digitaal ?  (gelezen 7107 keer)

Rob van Geffen

  • Gast
van analoog naar digitaal ?
« Gepost op: 1 december 2003, 20:37:25 »
Hallo,
 Begin 90 jaren heb ik een klank-beeld gemaakt ( waaraan ik 5 jaar heb gewerkt  incl. fotografie) met 2 leica projectoren, een Imatronic stuurapparaat, een Teac 4 sporen tape- recorder en een 4 sporen cassettedeck van fostex.
 Inmiddels ben ik beroepsfotograaf en heb niets meer gedaan aan klank- beelden maken. Nu heb ik de volgende vraag.
Nu wil  ik  graag mijn huidige cassettebandje (van mijn klank-beeld)  met de stereo- muziek op 2  sporen en op 3e spoor met pulsen op cd zetten. Maar hoe zit dat met het puls-signaal, of kan dat ook met de computer( Mac).
Alvast bedankt voor jullie aandacht.

Rob
« Laatst bewerkt op: 2 december 2003, 21:31:51 door Rob van Geffen »

Chief John

  • Gast
Re: van analoog naar digitaal ?
« Reactie #1 Gepost op: 2 december 2003, 21:31:51 »
Beste Rob,

Dan moet je overstappen op een ander merk overvloeiapparaat, bijvoorbeeld Stumpfl. Er is geen fatsoenlijke diaprogrammeersoftware voor de Mac meer voorhanden. (Voorheen was dat Dataton)
Daarentegen is de PC-diaprogrammeersoftware van Stumpfl (Wings Platinum) zowel voor analoge diaprojecties alswel voor digitale HDAV-projecties zéér geschikt.
Je kunt zelfs je oude Imatronic bandjes nog om laten zetten naar Stumpfl als je bij de leverancier meldt dat je dat graag wilt.

Chief John