Auteur Topic: Andere sortering discussieonderwerpen  (gelezen 10711 keer)

Joris

  • Forumbeheerder
  • Senior
  • *****
  • Berichten: 147
Andere sortering discussieonderwerpen
« Gepost op: 24 november 2003, 09:02:47 »
Omdat er relatief vaak op oudere berichten wordt gereageerd en er over het algemeen meer gepost wordt dan verwacht, heb ik iets veranderd in de forumsystematiek. Het gaat om de volgorde waarin discussieonderwerpen worden weergegeven. Discussielijnen met nieuwe bijdragen komen voortaan bovenaan te staan.

De berichten werden tot nu toe weergegeven in volgorde van de oorspronkelijke posting; de datum waarop een discussie werd gestart, was bepalend.
Een onderwerp waarover een maand geleden gesproken werd, verdwijnt echter naar pagina 2 of 3, als er intussen veel nieuwe discussies worden gevoerd. Als er dan alsnog iemand reageeert op die oude discussielijn, valt dat alleen op wanneer je naar die 'Oude berichten' doorbladert. Er is dus een reële kans dat lezers de nieuwe bijdrage (rond een oude discussie) over het hoofd zien.

Intussen heb ik het forum zo ingesteld dat juist de datum van die laatste bijdragen bepalend wordt voor de volgorde in weergave van discussielijnen. Reacties op een oude discussie, kunnen dat onderwerp dus ineens weer actueel maken. Het komt weer bovenin de lijst op de eerste pagina te staan.
Nadeel: de volgorde van de lijst zal bij ieder bezoek kunnen afwijken.
Voordeel: je mist geen nieuwe bijdragen aan oude discussieonderwerpen.

Uiteraard staat ook deze aanpassing open voor discussie. Laat het dus weten als je dit geen verbetering vindt (of juist wel).

Groet,
Joris
« Laatst bewerkt op: 5 december 2003, 18:37:02 door Joris »
Groet, Joris Lange
www.jorislange.nl
websites en webvideo

Corine Smeets

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 48
Re: Andere sortering discussieonderwerpen
« Reactie #1 Gepost op: 24 november 2003, 20:29:02 »
Hoi Joris
Ik vind de nieuwe ordening prettig. Ik kan nu meteen zien of er op een bericht gereageerd is.
Groet Corine Smeets


Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: Andere sortering discussieonderwerpen
« Reactie #2 Gepost op: 30 november 2003, 11:51:48 »
Hallo Joris,

De nieuwe sortering werkt prima.

Zelf zou ik het echter prettig vinden als er een tussenvorm zou zijn tussen
'alle discussielijnen ingeklapt' en 'alle discussielijnen uitgeklapt', namelijk:
Discussielijnen afzonderlijk kunnen in- en uitklappen. want als je wilt zien wat er aan een discussielijn is toegevoegd, krijg je gelijk een extra lang overzicht, want alle discussielijnenworden opengeklapt.

Ik kan mij echter voorstellen dat dat lastig te realiseren is, maar ik wilde de wens toch even kenbaar maken.

AVé,
Cuno

Joris

  • Forumbeheerder
  • Senior
  • *****
  • Berichten: 147
Re: Andere sortering discussieonderwerpen
« Reactie #3 Gepost op: 1 december 2003, 17:10:46 »
Cuno schreef:

> Zelf zou ik het echter prettig vinden als er een tussenvorm zou
> zijn tussen
> 'alle discussielijnen ingeklapt' en 'alle discussielijnen
> uitgeklapt', namelijk:
> Discussielijnen afzonderlijk kunnen in- en uitklappen. want als
> je wilt zien wat er aan een discussielijn is toegevoegd, krijg
> je gelijk een extra lang overzicht, want alle
> discussielijnenworden opengeklapt.
>
> Ik kan mij echter voorstellen dat dat lastig te realiseren is,
> maar ik wilde de wens toch even kenbaar maken.

Je legt een leuke uitdaging neer.
Lastig. Dan zouden de images als in- of uitklaptekens moeten kunnen werken, net als in de Windows Verkenner, zeg maar. Ik ga daar eens over piekeren.

Overigens is het nu al zo, dat al je vanuit het dichtgevouwen overzicht een bericht aanklikt (met  'nieuw' vermelding bijvoorbeeld), je onder dat bericht die complete discussielijn krijgt weergegeven. Eigenlijk heb je dus al precies wat je wilt: met één muisklik een overzicht van die discussie, compleet met vermelding wat nieuw is. Het gebeurt alleen niet op de plek waar je het verwacht. Is er een reden om het toch graag in dat toaaloverzicht te willen?

Groet,
Joris
Groet, Joris Lange
www.jorislange.nl
websites en webvideo

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: Andere sortering discussieonderwerpen
« Reactie #4 Gepost op: 5 december 2003, 18:37:02 »
Hallo Joris,

Met de huidige structuur (hoofdnivo niet uitgeklapt, onderwerp selecteren om de hele lijn te zien) is prima te werken.

Voor lange onderwerpen (met veel reacties op reacties...) wordt het dan wel een lange pagina. Kwa tijd niet erg (ik heb kabelinternet), maar de pagina wordt mogelijk wel onoverzichtelijk. Dan misschien toch een boompje, maar dan op de pagina van het onderwerp.

Maar in ieder geval: dit forum staat. Klasse.

AVé,
Cuno