Auteur Topic: WP wijzigt Kleurenschema Windows 7 Aero in schema Windows 7 Basic  (gelezen 10664 keer)

Carel Janssen

  • Junior
  • **
  • Berichten: 21
Ai! En dat wil ik niet! Is hier sprake van een automatisme dat voortvloeit uit de interne "constructie" van WP 4.25b, of heb ik iets over het hoofd gezien/moet ik zaken in Windows 7 Ultimate 64 bit cq Aero aan het vermogen van WP aanpassen?

Groetelijks,

Carel Janssen

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re:WP wijzigt Kleurenschema Windows 7 Aero in schema Windows 7 Basic
« Reactie #1 Gepost op: 17 juni 2012, 14:12:14 »
Hallo Carel,

Dan heb je binnen WP bij Extra - Opties - Project-opties - Uitvoer - Synchronisatiemodus waarschijnlijk één van de Multihead-waarden gekozen. Deze kunnen niet gebruikt worden in combinatie met kleurenschema Aero (omdat beide dezelfde delen van de grafische kaart nodig hebben).

De oplossing is dus simpel: kies een andere synchronisatiemodus.
AVé,
Cuno

Carel Janssen

  • Junior
  • **
  • Berichten: 21
Re:WP wijzigt Kleurenschema Windows 7 Aero in schema Windows 7 Basic
« Reactie #2 Gepost op: 17 juni 2012, 18:16:50 »
Nou Cuno,

Uiteraard had je gelijk. Dat wil zeggen: ik heb de synchronisatiemods ingesteld op "Normale sync-modus Windows 7" Het getalletje daarachter stond op 3 en heb ik op 3 laten staan, al weet ik daar de betekenis niet eens van.
Merkwaardig is wel, dat wordt gevraagd (bij afsluiting) of de veranderingen moeten worden opgeslagen - en dan zeg je braaf "ja" al weet je niet of het om die sync-modus gaat. Maar ja na herstart van WP blijft die mededeling over Windows 7 Basic wel achterwege, maar bij de instellingen is weer de vorige instelling te lezen. Wat ook opviel, was dat de knop "Toepassen" niet wordt geactiveerd als je de sync-modus wijzigt. Je zou dat toch verwachten...althans ik toch.
Ik ga dit nog eens proberen, maar nu nadat ik mijn computer opnieuw heb opgestart; je weet maar nooit welk geheim agentje de boel daarbinnen toch weer saboteert........!

Groet,

Carel Janssrn

Carel Janssen

  • Junior
  • **
  • Berichten: 21
Re:WP wijzigt Kleurenschema Windows 7 Aero in schema Windows 7 Basic
« Reactie #3 Gepost op: 17 juni 2012, 20:05:13 »
Welja! Zojuist - na een uur - WP weer opgestart en jawel weer dezelfde mededeling over terugzetten naar Windows 7 Basic.
De door mij veranderde instellingen (Normale sync-modus voor Windeows 7) waren alle weer teruggezet: naar Multihead (handmatige sync-afregeling); cijfertje op 3.
Het gebruik grafisch geheugen voor afbeeldingen: volgens Help bij dit onderwerp: voor NVIDIA-kaarten op 50, was ook weer op 70 teruggezet. (mijn grafische kaart: NVIDIA GT520, met 2 GB geheugen).
Ik heb alle instellingen in dit venster als proef eens een keer gewijzigd, maar bij geen van alle werd de knop "Toepassen" actief.
Mijn hart bloedt, mijn ogen tranen, mijn handen trillen, maar dat heeft naar alle waarschijnlijkheid meer te maken met de naderende voetbalwedstrijd.........

Groet,
Carel Janssen

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re:WP wijzigt Kleurenschema Windows 7 Aero in schema Windows 7 Basic
« Reactie #4 Gepost op: 17 juni 2012, 22:11:29 »
Hoi Carel,

Ik kan niet alle vragen beantwoorden, maar enkele toch wel (denk ik).
Als eerste de knop "Toepassen". Deze knop wordt niet door WP in de dialoog gezet, maar door Windows (danwel het framework dat gebruikt wordt voor de grafische interface van WP).  Daardoor is die knop ook nooit actief: hij wordt doro WP niet "aangezet".
Deze knop verschijnt automatisch als je als programmeur een dialoog opdroept met de standaard optie-indeling (tree-sctructuur links, afhankelijke inhoud rechts. "Vroeger" werden tabbladen getoond). Dit is bijvoorbeeld ook te zien bij de dialoog direct na het starten van WP (of na de keuze Bestand - Nieuw).
Gevolg is dat je inhoudelijk alleen kunt kiezen tussen OK en Annuleren.

Dan de vraag over het opslaan.
Deze vraag heeft alleen betrekking op de show die geopend/actief is. Het openen van de Opties-dialoog wordt geregistreerd als "er is iets veranderd", dus wordt deze vraag gesteld bij het afsluiten van WP.
De globale instellingen worden bij het afsluiten van WP altijd opgeslagen (in het Register). Dit in tegenstelling tot project-opties, die worden opgeslagen in het projectebestand.
De sync-instelling staat weliswaar in het onderdeel "project-opties", maar is toch een globale optie.
De waarde van de sync-instelling staat in:
[HKEY_CURRENT_USER\Software\AV Stumpfl\Wings Platinum 4\D3D]
"Sync Mode"=dword:00000001

En daar vermoed ik de oorzaak van jouw huidige probleem: heeft jouw gebruikesaccount voldoende rechten om te schrijven in het register of is er software actief die registerwaarden bewaakt en terugzet (bijvoorbeele een virtuele machine of sandbox)?
AVé,
Cuno

Carel Janssen

  • Junior
  • **
  • Berichten: 21
Re:WP wijzigt Kleurenschema Windows 7 Aero in schema Windows 7 Basic
« Reactie #5 Gepost op: 17 juni 2012, 22:55:56 »

Hoi Cuno,

Het voetballen slaat toch nergens op, dus heb ik mijn hersens maar voor iets anders gebruikt.
Ik heb je laatste antwoord gelezen; ik ga dus het een en ander eens proberen en bekijken. Uit nieuwsgierigheid, want inmiddels is mij duidelijk geworden, dat er aan mijn computer en Windows 7 niets mankeert - zoals ik meende te moeten vrezen- , dat door WP zou kunnen zijn veroorzaakt.
Mijn computer en Windows 7 Ultimate zijn namelijk hagelnieuw...................
AMD six core 3,8GHz - 16 GB ram, NVIDIA GT520 met 2GB geheugen, 1000 GB harddisk, DVD rw dl, en nog wat klein spul. En dan schrik je even als er van die onverwachte dingen gebeuren.

Groet en dadde bedaankt zet, da witte,

Carel Janssen

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re:WP wijzigt Kleurenschema Windows 7 Aero in schema Windows 7 Basic
« Reactie #6 Gepost op: 17 juni 2012, 23:20:31 »
Hoi Carel,

Nog even een heel kleine aanvulling:
"Sync Mode"=dword:00000001 geldt voor de standaardwaarde voor Windows Vista/XP
"Sync Mode"=dword:00000000 geldt voor de standaardwaarde voor Windows 7
AVé,
Cuno

Carel Janssen

  • Junior
  • **
  • Berichten: 21
Re:WP wijzigt Kleurenschema Windows 7 Aero in schema Windows 7 Basic
« Reactie #7 Gepost op: 18 juni 2012, 10:27:28 »
Hoi Cuno!

In mijn register staat: "Sync mode = REG.DWORD = 0x0000006. Nu ga ik nog eens kijken wat er staat als WP actief is.
Wederom uit nieuwsgierigheid. Tenslotte verandert er niets aan de functionaliteit van WP. En de vaardigheden van mijn computer hebben er ook niet onder te lijden.

Groeten,

Carel Janssen