Auteur Topic: systeem files  (gelezen 7996 keer)

Gerrit Kooren

  • Gast
systeem files
« Gepost op: 17 december 2006, 21:33:41 »
Wie weet er raad met alle systeem files die WP aanmaakt. Ik heb er nu al honderden. Wat gebeurt er als ik de hele boel delete?
Kunnen deze files ook per project opgeslagen worden. Bij mij staan ze allemaal in de root van de WP directory.
zie attachment als voorbeeld.

Gerrit Kooren

« Laatst bewerkt op: 21 december 2006, 07:59:34 door Gerrit Kooren »

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: systeem files
« Reactie #1 Gepost op: 18 december 2006, 19:15:09 »
Hallo Gerrit,

Bij jouw vraag kan ik geen bijlage (attachment) ontdekken. Dus ik niet zien welke bestanden jij met 'systeem files' bedoelt.

Probeer de bijlage nog een keer te plaatsen op het forum, of stuur bij de bijlage rechtstreeks toe, dan kan ik proberen inhoudelijk te reageren.

AVĂ©,
Cuno

Gerrit Kooren

  • Gast
Re: systeem files
« Reactie #2 Gepost op: 18 december 2006, 20:53:38 »
Hallo Cuno,

Bijlages versturen lukt me niet in dit forum. In mijn Windows verkenner vind ik twee type files in de root directory van WingsPlatinum:
Type file: 432288 grootte 365 KB en type 01025 grootte 3457 KB.
Voorbeelden:
4b4c1c465dc605809252d7b9368b58bd.0125
41ede0ab3cae9f2b621ebdca4e8d21b3.432288

Het aantal gaat al tegen de 1000 files aan zitten, dus een geweldige aanslag op mijn hard disk, en naar ik vermoed levert dit nu ook peformance problemen van WP op. De tijdlijn loopt niet zo soepel meer, ondanks een nieuwe X850XT 256MB.

Met vriendelijke groet
Gerrit Kooren

Jaap

  • Held
  • *****
  • Berichten: 171
Re: systeem files
« Reactie #3 Gepost op: 20 december 2006, 10:41:12 »
Beste Gerrit,

De bewuste bestanden zijn de berekende optimale grafische bestanden van Platinum, je kunt voor deze bestanden een map toewijzen: zie bij Opties, Globale opties, Opslaan, Map voor grafische bestanden en afbeeldingen.

Plaats een vinkje en kies een map (of maak een nieuwe map), daaronder kun je aangeven hoeveel ruimte Platinum maximaal mag gebruiken.

Je kunt de huidige bestanden wel wissen, je moet dan alleen bij het openen van een project de grafische bestanden opnieuw laten maken via Mediapool - Grafische bestanden maken.

Succes, Jaap Postma
Jaap

Gerrit Kooren

  • Gast
Re: systeem files
« Reactie #4 Gepost op: 21 december 2006, 07:59:34 »
Jaap,

Bedankt voor de informatie. Ik heb ca 4500 files met zo'n 5 GB opgeruimd. Als ik nu WP en Photoshop CS beiden open heb staan loopt alles weer gesmeerd. De ruimte op mijn harde schijven raakten dus toch te vol. Oppassen geblazen dus. Blijkbaar is er een flinke lege ruimte op de hard disk nodig voor deze toepassingen. Volgende stap is om oude WP shows op externe disks te archiveren.
 
Gerrit Kooren