Auteur Topic: vastzetten beelden  (gelezen 6817 keer)

Gerrit Rekers

  • Gast
vastzetten beelden
« Gepost op: 24 april 2005, 18:34:00 »
Hallo

Ik wil wings kopen en heb nu de demo versie maar zit nog met een probleem.

Ik wil geen vaste tijden maar wil zelf naar het volgende beeld,het moet wel kunnen maar ik kan er met geen mogelijkheid achter komen hoe.

Verder wil ik vragen of het ook mogelijk is om muziek te draaien terwijl ik de beelden laat zien,daar ik de beelden soms langer of korter laat zien zal deze niet gelijk lopen,ik vind dat geen probleem,maar kan dat ook,of kun je de muziek alleen maar aan de tijdslijn koppelen.

Gerrit
« Laatst bewerkt op: 24 april 2005, 20:01:54 door Gerrit Rekers »

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: vastzetten beelden
« Reactie #1 Gepost op: 24 april 2005, 20:01:54 »
Hallo Gerrit,

> Ik wil geen vaste tijden maar wil zelf naar het volgende
> beeld,het moet wel kunnen maar ik kan er met geen mogelijkheid
> achter komen hoe.
Het kenmerk van het maken van een serie is juist de compositie, bestaande uit de koppeling van beeld en geluid. Als je de beeldwisselmomenten losmaakt van het geluid, haal de dus een fors deel van de kracht van een overvloeiserie weg.

Hetgeen jij wilt is met Wings wel mogelijk, maar niet met de basisversie: je wilt dan gebruik maken van zogeheten 'speaker support': de spreker vertelt een verhaal en geeft zelf de apparatuur opdracht om naar de volgende dia te gaan. Eventueel afgewisseld met voorgeprogrammeerde delen (met beeld plus geluid).

Tijdens de handbediende delen staat de tijdlijn stil, dus ook het geluid.

> Verder wil ik vragen of het ook mogelijk is om muziek te
> draaien terwijl ik de beelden laat zien,daar ik de beelden soms
> langer of korter laat zien zal deze niet gelijk lopen,ik vind
> dat geen probleem,maar kan dat ook,of kun je de muziek alleen
> maar aan de tijdslijn koppelen.
Het geluid is gekoppeld aan de voortgang van de show, en daarmee aan de tijdlijn. Je kunt dan hooguit in de tijdlijn alleen muziek zetten, en de dia-overgangen rechtstreeks met de afstandsbediening door het overvloeikastje laten uitvoeren. Maar dan is er geen toegevoegde waarde meer van het maken van een show: dan kun je net zo goed gewoon een cd opzetten...

Het is wel mogelijk om vanuit een show/tijdlijn muziek te starten om tijdens het afspelen daarvan handmatig te werken, maar dat vergt enig knutselwerk.


Maak anders eens een afspraak bij de NDS in Houten. Zij kunnen je alle (on)mogelijkheden demonstreren.

AVĂ©,
Cuno