Auteur Topic: Letters in en van WP worden vaag  (gelezen 5528 keer)

Chris

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 41
Letters in en van WP worden vaag
« Gepost op: 6 januari 2012, 17:39:10 »
Hallo forumleden,

Graag wil ik jullie het volgende probleem voorleggen. Ik heb een AV-presentatietje gemaakt welke een inleiding moet worden voor een serie presentaties. Daarin een TIF-file met een kaart. Daaroverheen verschillende teksten gemaakt in WP. En daar komt het probleem. Alles heb ik bijna af en, plotseling (?), worden alle teksten vaag, niet helder en naar het lijkt met een lagere resolutie. Het enige zinnige wat ik er van kan zeggen is dat ik enige tijd voor dat ik het constateerde de beeldgrootte heb geoptimaliseerd. Maar het gekke is dat ik, na de constatering, een nieuwe tekst heb aangemaakt met dezelfde instelling welke wél goed is en, na optimalisering goed blijft..... Ra ra wat doe ik fout??

Ter informatie: de lettergrootte is 14,9 welke ik met het stuurspoor 50% gemaakt heb.
Beeld: 1024 x 683
WP 4.24 (nog....  :))

Wie o wie kan mij adviseren??

Bij voorbaat mijn dank,

Chris Karman

Chris

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 41
Re: Letters in en van WP worden vaag
« Reactie #1 Gepost op: 7 januari 2012, 15:28:51 »
Probleem opgelost. Ter leering en de vermeack: bij het optimaliseren van de beeldgrootte had ik, in mijn enthousiasme, tenslotte wilde ik alle afbeeldingen optimaliseren, ook een vinkje gezet bij "Voor alle afbeeldingen inschakelen". Daardoor was de resolutie van de screen-eigenschappen aanmerkelijk verlaagd naar 1024 px. Dit was 5000 px omdat de kaart die resolutie heeft. Daardoor heb ik de mogelijkheid om, indien nodig, flink in te zoomen. Nadat deze weer op deze waarde is gezet werkt alles weer naar behoren.
Kan ik nu WP 4.25 installeren  :D

Met vriendelijke groet,
Chris Karman