Auteur Topic: Help  (gelezen 8455 keer)

Petra

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 15
Help
« Gepost op: 9 oktober 2010, 11:55:02 »
Er is hier al vaker over het help bestand geschreven en dat het lastig is dat het niet in het Nederlands is.
Nu begrijp ik heel goed dat vertaling daarvan eigenlijk niet mogelijk is. Met iedere update moet er dan opnieuw vertaald worden.

Ik had echter een ander idee. Aangezien je vaak niet goed weet onder welk Duits of Engels woord je moet zoeken is het misschien een idee om een soort woordenlijst te maken zodat je in ieder geval min of meer in de juiste richting gaat. Ik zou best een bijdrage willen leveren maar ik zie nog niet hoe omdat ik zelf ook vastloop.

Heeft platinum 4 trouwens een Engelse help want ik zou graag van het Duits verlost zijn maar kan niet vinden hoe ik dat zou moeten omzetten.


Petra

Wim van Dijk

  • Junior
  • **
  • Berichten: 30
Re: Help
« Reactie #1 Gepost op: 9 oktober 2010, 13:41:20 »
Petra,

Je kunt via Stumpfl ook een engelstalige versie van de software downloaden, waar volgens mij ook een engelse helpfile bij zit. Zorg dat je bij www.stumpfl.com bovenin kiest voor "EN" in plaats van het standaard "DE". De site wordt dan Engelstalig en biedt ook de engelstalige versie van WP aan.

Na een aantal keren gewerkt te hebben met de NL-versie, de EN-versie heb ik toch besloten om de Duitse versie te volgen. Voor mij ook een taaie taal. Uiteindelijk bevalt mij dit nog het beste. Ook al omdat het duitse Stumpfl-forum dan wat meer nut heeft.

Je idee voor een woordenlijst lijkt mij een goed idee, het mooiste zou zijn een kolom in het Duits een kolom met de NL-vertaling en daarna een beknopte uitleg in het NL van het begrip. Het liefst natuurlijk in een digitale versie, zodat deze snel is te sorteren op DE, of NL of zich leent voor wat zoekwerk.

Groeten,
Wim
Met vriendelijke groet,

Wim van Dijk

Wim van Dijk

  • Junior
  • **
  • Berichten: 30
Re: Help
« Reactie #2 Gepost op: 9 oktober 2010, 13:48:05 »
Petra,

Je hoeft voor de engelse taal geen download te doen en opnieuw te installeren. Ga in WP 4 naar Optionen en vervolgens naar het onderdeel (Arbeitsoberflache) en kies bij Sprache voor English. WP afsluiten en opnieuw starten. And the program is talking english to you.

Greetings,
Wim
Met vriendelijke groet,

Wim van Dijk

Petra

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 15
Re: Help
« Reactie #3 Gepost op: 14 oktober 2010, 12:18:52 »
Wim,

Beetje laat met mijn reactie, maar dat heb je wel eens. Met jou manier zet je het hele programma op Engels. Ik wil graag het Nederlands behouden en de help in Engels. Als ik het programma van Engels weer terug zet in Nederlands is de help weer in het Duits.
Weet iemand hoe ik alleen mijn help bestand in het Engels krijg????

Petra

Wim van Dijk

  • Junior
  • **
  • Berichten: 30
Re: Help
« Reactie #4 Gepost op: 14 oktober 2010, 17:53:20 »
De helpbestanden per taal staan in de map C:\Program Files (x86)\AV Stumpfl\Wings Platinum 4\Help. Misschien dat het mogelijk is om een kopie van de engelse bestanden te plaatsen in de duitse map en vervolgens de bestanden te hernoemen naar de oorspronkelijke Duitse namen. Bij mij werkt dit wel goed om jouw ideaal te bereiken. Maar maak wel eerst een RESERVEKOPIE van de DUITSE map, zodat je de uitgangssituatie snel kunt herstellen.
Met vriendelijke groet,

Wim van Dijk

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: Help
« Reactie #5 Gepost op: 17 oktober 2010, 19:54:57 »
Hallo Petra,

De methode die Wim beschrijft is in principe bruikbaar, maar gaat ten koste van de bereikbaarheid van de Duitse help (die in twijfelgevallen net iets actueler en juister is).
De methode die ik zou adviseren is:
kopieer de gewenste helpbestanden vanuit de Engelse help-map (c:\program files\AV Stumpfl\Wings Platinum 4\Help\English) naar de Nederlandse help-map (c:\program files\AV Stumpfl\Wings Platinum 4\Help\Dutch) en vervang het deel "_E" in de naam door "_NL".
AVĂ©,
Cuno

Petra

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 15
Re: Help
« Reactie #6 Gepost op: 25 oktober 2010, 16:13:53 »
Cuno,

Hartelijk dank. Eindelijk tijd gehad om het om te zetten en het werkt prima.
Kan ik eindelijk begrijpen wat ik lees  ;D

Petra