Auteur Topic: uitvoeren als mpg of wmv  (gelezen 5908 keer)

Petra

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 15
uitvoeren als mpg of wmv
« Gepost op: 7 oktober 2010, 17:46:40 »
forumisten,

Ik wil graag een project met foto's en hd-video uitvoeren als filmpje zodat ik het op you-tube kan zetten. Ik gebruik de advanced versie en heb WP 4.20.
In eerste instantie had ik alleen nog geluid en het beeld van de foto's. Hier op het forum gevonden dat ik dan in de kop van het videospoor het symbooltje vierkantje met puntje erin naar alleen een puntje moet klikken. Dit maal wordt wel het videobeeld gemaakt maar is de kwaliteit daarvan heel veel slechter. het ziet er "wollig" uit en het blokt zelfs hier en daar.
Dat vindt ik toch wel erg jammer. Is hier iets aan te doen of is de enige oplossing de pro-versie?? Ik weet dat je daar in hd-video uit kan voeren.

Alvast bedankt voor het meedenken,

Petra

Henk van der Vleuten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 216
Re: uitvoeren als mpg of wmv
« Reactie #1 Gepost op: 8 oktober 2010, 13:28:50 »
Hallo Petra,

Om een video in de gewenste volle kwaliteit te zien moet de spoorkop wel degelijk het vierkantje met puntje erin tonen. Dat 'wollige' beeld heeft een zeer lage resolutie en wordt door WP gemaakt omherkening van de video in het previewvenster mogelijk te maken'.
Ik denk dat je na het plaatsen van de video in een videospoor niet lang genoeg gewacht hebt totdat het intermediate videobestand gemaakt werd. Dat proces kun je volgen door onder het previewvenster Taken aan te klikken.
Of heb je misschien bij het maken van het project geen vinkjes gezet bij 'Grafische gegevens voor HD-video ook in in hoge resolutie maken' en 'Intermediate bestanden maken en gebruiken'? Zonee dan kun je dat nog herstellen bij Projectopties -> Grafische gegevens -> video.

Henk

Petra

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 15
Re: uitvoeren als mpg of wmv
« Reactie #2 Gepost op: 9 oktober 2010, 10:47:10 »
Henk,

Hartelijk dank voor je antwoord.
Er waren inderdaad geen intermediate videobestanden gemaakt.
Na het achteraf maken is de kwaliteit nu zoals het zijn moet.

Petra