Auteur Topic: data en switch object  (gelezen 8639 keer)

Marco Ising

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 42
data en switch object
« Gepost op: 18 maart 2008, 22:39:52 »
Collega's

Ik zie dat er nu een extra optie aanwezig is om een data of switch object toe te voegen. Wat kan er met deze extra functies?

marco
Marco

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: data en switch object
« Reactie #1 Gepost op: 18 maart 2008, 23:32:51 »
Hallo Marco,

Ik weet niet wat jij onder "nu" verstaat, maar deze objecten zaten al in versie 2.
Dan is "ik zie nu dat er..." misschien beter dan "ik zie dat er nu..." ;-)

Maar om bij de inhoud te blijven: deze objecten zijn voor het besturen van relais, DMX-kanalen
en dergelijke.
In versie 2 werden ze ook gebruikt voor het in componenten (X, Y, Z, rotatie) besturen van beeld-objecten.

In de (Duitse) Help vindt je meer met zoeken naar "Datenobjekte" resp. "Schaltobjekte".
AVé,
Cuno

Henk van der Vleuten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 216
Re: data en switch object
« Reactie #2 Gepost op: 18 maart 2008, 23:49:02 »
Hallo Marco,

Nou die switch optie is er eigenlijk al sinds Wings, de data optie is in het Wings Platinum tijdperk op tafel gekomen, dus ook al een paar jaar.
Met de switch optie kun je bijvoorbeeld de Aux relais in een dissolver kastje aansturen. Ik gebruik die optie al jaren om een eenvoudige (zaal)licht sturing te bedienen. De data optie kun je gebruiken om apparatuur die met digitale data aanstuurbaar is te voorzien van de nodige info. In de help zijn daar enkele voorbeelden van aangegeven. In deze categorie horen ook de LAN en DMX besturingen thuis. Via de LAN kun je meerdere slaaf computers besturen (multidisplay of showcontrol licentie). De DMX sturing leent zich voor heel veel, maar vooral lichtbesturingen. Werkt middels diverse Event Control kastjes of een USB-DMX convertor (alleen de door Stumpfl ondersteunde merken). Ook op dit gebied is er veel info in de help te vinden.
Groeten,

Henk

Marco Ising

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 42
Re: data en switch object
« Reactie #3 Gepost op: 19 maart 2008, 15:01:50 »
Hallo Henk en Cuno,

Dank voor de uitleg. Hoewel de duitse grens 5 kilometer van mij vandaan is, zijn verwijzingen naar een duitse helptekst aan mij niet besteed.

Marco

Marco

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: data en switch object
« Reactie #4 Gepost op: 19 maart 2008, 18:29:56 »
Hallo Marco,

In de Engelse helptekst vind je dezelfde informatie onder "Programming analog/DMX devices" en "Programming switches".
AVé,
Cuno

Marco Ising

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 42
Re: data en switch object
« Reactie #5 Gepost op: 19 maart 2008, 20:09:48 »
Hallo Cuno,

"ik zie dat nu ook staan"....   in mijn helpversie programming and output of 32 show control channels.
Mogelijk dat ik mijn versie moet updaten om weer een complete help te krijgen.

Marco
Marco