Auteur Topic: Op het einde vd Platinum show naar positie 50  (gelezen 11535 keer)

Brigit Benders

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 42
Op het einde vd Platinum show naar positie 50
« Gepost op: 5 december 2003, 13:21:55 »
Hoi Diaforum
IK heb een vraag over Platinum. Ik werk met 3 slede projectoren en per show zijn de aantallen dia's die ik gebruik verschillend de ene keer 140 de andere keer 130 dia's etc. Mijn vraag is: is het mogelijk om op het einde van de show een commando te geven zodat de slede projectoren automatisch naar het einde van de sleden gaan. Zoja hoe doe je dat.
Groet Brigit
« Laatst bewerkt op: 12 december 2003, 11:00:26 door Brigit »

Anton Sollie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 127
Re: Op het einde vd Platinum show naar positie 50
« Reactie #1 Gepost op: 5 december 2003, 15:05:38 »
Hoi, Brigit

Jan Roeleveld heeft het de laatste keer laten zien in Houten.
Ik vond het verbluffend eenvoudig.
Hij liet het trouwens zien zodat de sledes naar positie 1 gingen.
Maar het principe is het zelfde.

Ga met je muis achter de laatste dia staan in je show, Klik daar met rechts,
En kies voor ''ruimte voor afbeelding invoegen''.
Ga naar de mediapool/afbeeldingen. En sleep daar de zwarte afbeelding
naar de magazijn indeling, en plaats hem op positie 50. Als je er met rechts op klikt, kun je hem ook nog fixeren op de magazijn plek.
Dit doe je uiteraard voor alle projektoren hetzelfde.
Je kunt die beelden natuurlijk een eindje opschuiven op de tijdlijn, zodat de projektoren niet meteen beginnen te ratelen op het moment dat de show net voorbij is.
Je kunt de curve van de transportbeelden naar nul trekken,( en de lengte van de curve zo kort mogelijk) zodat de projektor bij positie 50 geen licht gaat geven.



Bericht bewerkt (05-12-2003 17:29)

Brigit Benders

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 42
Re: Op het einde vd Platinum show naar positie 50
« Reactie #2 Gepost op: 7 december 2003, 14:27:29 »
Hoi Anton
Ik had het verhaal van Jan gehoord maar ik was het vergeten! Dank voor ja uitleg ik heb alles gedaan zoals je zei: MAAR de projectoren beginnen na de laatste dia's metteen te ratelen om naar positie 50 te gaan terwijl ik de zwarte afbeeldingen op 15sec. na het einde van de show heb gezet.
Dat de projectoren metteen beginnen te ratelen na de laatste dia is natuurlijk geen mooi gehoor. Wat is hiervoor de oplossing??
Alvast dank, groet Brigit

Anton Sollie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 127
Re: Op het einde vd Platinum show naar positie 50
« Reactie #3 Gepost op: 7 december 2003, 20:40:19 »
Tja, dat laatste heeft Jan volgens mij ook uit gelegd. Maar dat kan ik even niet ophalen.
Ik heb net zitten prutsen.
Als je nu je laatste dia, dus niet de zwarte transport dia, heel lang maakt.
De tijd die nodig is, plus vijftien seconden. Dan plaats je op de laatste uitvloeiflank een knooppunt. Deze trek je naar nul. En vervolgens schuif je de nieuw onstane flank helemaal naar links om je laatste dia op het juiste moment te laten wegfaden. Vervolgens volgt de tijdnaalt nog vijftien seconden die laatste dia, alleen de lamp is uit. En dan krijg je het laatste transport naar positie vijftig.
Ik denk dat dit werkt.

Laat nog even weten.

Groet


Anton Sollie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 127
Re: Op het einde vd Platinum show naar positie 50
« Reactie #4 Gepost op: 8 december 2003, 18:27:47 »
IK WEET HET WEER.

Alhoewel de bovenstaande ook werkt, dit was die van Jan.
De zelfde laatste dia nog een keer op je tijdlijn leggen. Dus twee keer de zelfde achter elkaar. De lampcurve naar nul trekken, en de tijd naar keuze instellen. Daarna de zwarte transport dia plaatsen.

Groet


marco

  • Gast
Re: Op het einde vd Platinum show naar positie 50
« Reactie #5 Gepost op: 11 december 2003, 07:16:32 »
Of gewoon wachten totdat er in Platinum transportcommando's komen zoals die ook bij Wings aanwezig waren.

Groetjes van een kritische Platinum gebruiker,

Marco

Anton Sollie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 127
Re: Op het einde vd Platinum show naar positie 50
« Reactie #6 Gepost op: 11 december 2003, 18:28:19 »
Ja, die kleinigheden zoals een transport commando maken een progamma net wat fraaier. Nog zo een is een tijdsindicatie streepje, balkje of wat dan ook, wat aangeeft waar je je volgende beeld kunt plaatsen. Zodat je die melding 'u heeft te weinig projektoren ' niet in beeld krijgt. Al zou die balk die onder je beeld zit maar een extra lengte hebben, eventueel in een extra kleur. Een extra lengte die overeen komt met de tijd die jouw projektor voor het wisselen nodig heeft.
Ik heb begrepen dat dit er niet is, zoals in het oude wings, omdat stumpfl de digitale wereld ook wil bedienen. Daar is die transport tijd niet van toepassing. Dan zou ik voor diegene die een projektor module hebben aangeschaft, toch dat extra beetje gemak bij die module inbouwen.

Ach ja, misschien zit het al wel in de volgende versie, 1.31 die volgende week in de planning zit. Lekker om de komende kerstdagen mee te stoeien.

Ben benieuwt.


Brigit Benders

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 42
Re: Op het einde vd Platinum show naar positie 50
« Reactie #7 Gepost op: 12 december 2003, 11:00:26 »
Anton en Marco
Ik denk dat ik maar op versie 1.31 wacht, want ik vind de oplossingen tot nu toe niet echt lekker werken.
Groet Brigit