Auteur Topic: toont geen tekst in exe  (gelezen 8085 keer)

Ben de Hond

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 8
toont geen tekst in exe
« Gepost op: 18 december 2012, 15:55:28 »
hallo, ik heb een serie gemaakt met 12 sporen onder elkaar waar tekst op staat gemaakt in WP4 met de tekstgenerator als de serie draait in het werkprogramma is alle tekst tegelijkertijd te lezen maar als er een exe van gemaakt is, is de tekst van maar 3 sporen te lezen
wat doe ik fout

Ben

Henk van der Vleuten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 216
Re:toont geen tekst in exe
« Reactie #1 Gepost op: 18 december 2012, 17:48:28 »
Hallo Ben,

Waarschijnlijk doe jij niets fout, maar je computer. De tekstgenerator vergt nogal wat grafische krachten van je masjien en kan die het niet aan. Als dat het geval is kun je beter tenminste bij een aantal sporen de tekst in Photoshop maken. En als er dan nog beperkingen mochten zijn dan kun je altijd nog van (een deel van de) sporen een wmv maken en die in een videospoor plaatsen. Al met al: een beetje "basteln" zoals onze duitse AV-vrienden wel eens zeggen.
Ik neem tenminste op voorhand aan dat alle sporen bij het maken van de exe actief waren.

Henk
« Laatst bewerkt op: 18 december 2012, 17:55:10 door Henk van der Vleuten »

Ben de Hond

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 8
Re:toont geen tekst in exe
« Reactie #2 Gepost op: 20 december 2012, 09:08:36 »
hallo Henk
alle tekst verwijderd en vervangen door tekst gemaakt in Adobe
loopt nu als een zonnetje
toch wel jammer dat de tekstgenerator maar zo beperkt te gebruiken is
dank en groet
Ben

Henk van der Vleuten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 216
Re:toont geen tekst in exe
« Reactie #3 Gepost op: 20 december 2012, 11:10:52 »
Hallo Ben,

Fijn dat het je gelukt is je tekst in de show te brengen zoals je wilde. Ik ben het overigens maar zeer ten dele eens met je opmerking dat "de tekstgenerator maar zo beperkt te gebruiken is". Die beperktheid is afhankelijk van:
1. de hoeveelheid tekst die je (nagenoeg) gelijktijdig in wilt brengen,
2. de effecten (kleur, schaduw) die je die tekst mee wilt geven,
3. de effecten (zoom, pan) die je op die tekst wilt toepassen.
Immers al die (nagenoeg) gelijktijdigheid vergt grafische kracht van je computer en met name van de grafische kaart. En die zijn natuurlijk niet bij iedereen op topconditie. Mogelijk bij jou wel, maar mijn supershuttle is al wel weer ruim 2 jaar oud en dus niet meer up-to-date.
Hoewel dat vaak (i.v.m. zelf aangegane tijdsdruk) niet uitkomt is het voor eenieder zaak, dit soort toepassingen tot aan zijn specifieke grens uit te proberen. Mij interesseert jouw case bijvoorbeeld: welk soort teksteffecten heb je toegepast op je 12 sporen, waarvan er in de exe maar 3 zichtbaar werden? Ook de tijdvolgorde en de effecten daarop interesseren me om eens uit te zoeken, hoever je gaan kunt met de beperkingen van de tekstgenerator.
Het maken van een testcase lijkt me een interessant onderwerp om via dit forum nader uit te werken.

Henk


Ben de Hond

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 8
Re:toont geen tekst in exe
« Reactie #4 Gepost op: 21 december 2012, 14:48:44 »
hallo Henk

in spoor 1 een tekst van 2 woorden, gewoon wit en met woblle effect, alleen in beeld
daarna in de overige 11 sporen  tegelijkertijd per spoor een naam van de deelnemers aan een presentatie
allemaal in een andere kleur, die tekst verdween met een tussenpauze van 2 seconde per spoor allemaal
op een bebaalde, dezelfde plaats uit beeld, alle tekst bewoog dus wel gelijktijdig naar dat punt
dit gedeelte gaf dus in de exe maar 3 of 4 sporen weer
hierna nog een 10tal beelden die wel gewoon zichtbaar waren

groet  Ben