Auteur Topic: installeren wings platium  (gelezen 10301 keer)

adri snijders

  • Gast
installeren wings platium
« Gepost op: 8 januari 2005, 20:19:31 »
Ik probeer platium te installeren echter, er doet zich een probleem voor.
Nadat ik alle stappen van de CD Platium 2 doorlopen heb krijg ik de mededeling:
 
C:\windows\systeem32\autoexec.nt
Het systeem is niet geschikt voor ms-dosen microsoft toepassingen.

Ik heb windows xp, en eens heb ik Service pack 2 geinstalleerd. Volgens Cuno is het onwaarschijnlijk, maar zeker
niet onmogelijk, dat dit probleem veroorzaakt wordt door de installatie van Service Pack 2. Er kunnen meer 'onverklaarbare' problemen optreden
na het installeren van SP2.
 
Als ik de pictogram op de desktop aanklik gebeurt er niets, als ik op start klik, en daarna op alle programma's klik vind in platium niet terug. Echter als ik bij de geinstallerde programma's kijk staat platium er wel. Als ik daar op klik krijg ik ook nog de melding Der Dongle kann nicht initialisiert werden.


Overigens werk de oude wings wel

Wie helpt
« Laatst bewerkt op: 9 januari 2005, 12:42:52 door adri snijders »

adri snijders

  • Gast
Re: installeren wings platium
« Reactie #1 Gepost op: 9 januari 2005, 08:22:30 »
Het bijzondere van dit alles is dat ik wel de eerste versie 1.14c (die twee jaar geleden bij het ubgraden van de dongel werd uitgegeven) wel geinstalleerd kan worden. Echter deze versie is in het duits en hierdoor voor mij niet echt toegangkelijk. Als ik hierover platium 2 draai krijg ik weer die foutmelding.

Wie helpt.

Adri

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: installeren wings platium
« Reactie #2 Gepost op: 9 januari 2005, 09:58:54 »
Hallo Adri,

Een mogelijke oorzaak die mij nu weer voor de geest staat, mede door de eerdere installatie van 1.x, gevolgd door SP2. Vermoedelijk zijn de dongle-drivers door de installatie van SP2 in het ongerede geraakt, en bij de installatie van Wings Platinum 2 niet goed geactualiseerd.
Als je een USB-dongle gebruikt, kan de oorzaak ook zijn dat de dongle in de pc zat tijdens de installatie van Wings Platinum.

De nieuwste drivers voor de dongle kun je ophalen op de site van de fabrikant (voorheen Sentinel, tegenwoordig SafeNet): http://www.safenet-inc.com/.
Kies daar voor Sentinel downloads.
Voordat je de nieuwe drivers installeert, moet je wel de oude verwijderen (en een USB-dongle mag tijdens de verwijdering/installatie NIET aangesloten zijn).

AVé,
Cuno

adri snijders

  • Gast
Re: installeren wings platium
« Reactie #3 Gepost op: 9 januari 2005, 11:11:14 »
Volgens mij heb ik geen usb dongle maar die met die vele pootjes die in een (printer ? ) poort gaan. Het is dezelfde die twee jaar geleden ge-ubgrate werd om voor platium geschikt te maken.

adri snijders

  • Gast
Re: installeren wings platium
« Reactie #4 Gepost op: 9 januari 2005, 12:41:58 »


Ik heb 'iets' gedownload wat op de desktop kwam te ztten. Ik weet echter niet welke drivers ik moet verwijderen noch hoe ik eea moet installeren.
Toe dat gedownloade 'stukje'op de desktop zat werkte de oude wings ook niet meer. Er kwam een melding 'kan de dongle niet initialiseren' Na verwijdering van dat '' stukje' werkte wings gelukkig weer.

wat nu !

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: installeren wings platium
« Reactie #5 Gepost op: 9 januari 2005, 12:42:52 »
Hallo Adri,

Jij hebt dan inderdaad geen USB-hub, maar een parallelle-poort-versie. Die hoeft tijdens de intstalltie van Wings Platinum niet verwijderd te worden.
Maar probleem van de dongle-drivers en SP2 geldt bij alle modellen dongles. Dit is een gevolg van windows-interne veranderingen die door SP2 worden aangebracht. Dus mijn advies blijft: huidige drivers verwijderen, dan de nieuwe installeren.

De driver staat in de submap Dongle van de map waarin Wings Platinum is geïnstalleerd.
In die map staat het programma Setup.exe. Met de opdracht 'Setup /u' wordt de driver verwijderd.
Dan is het raadzaam om de computer opnieuw te starten, de dongle-map te verwijderen, en dan de
nieuwe driver te installeren (eerst even downloaden natuurlijk, maat staat ook op de cd van Wings Platinum in de map Software).

AVé,
Cuno