Auteur Topic: Beelduitsnede aan spoor toekennen?  (gelezen 6061 keer)

Henk Dijkstra

  • Junior
  • **
  • Berichten: 24
Beelduitsnede aan spoor toekennen?
« Gepost op: 20 oktober 2011, 12:21:23 »
Geacht forum,

Ik heb foto's in de verhouding 4:3. Nu zou ik graag een presentatie maken in de verhouding 16:9 en dat betekent dat ik een uitsnede van de beelden moet maken. Nu kan ik per beeld inzoomen om dit te bereiken, maar mij staat bij dat Chief John op een van de SGG-bijeenkomsten ooit heeft laten zien dat je dit per beeldspoor kunt doen, zodat je alleen waar nodig nog iets moet bijstellen. Ik kan het alleen niet op dit forum vinden. Het kan ook zijn dat ik de klok heb horen luiden en naar de klepel moet zoeken en dat het toekennen van een beelduitsnede per beeldspoor niet kan.

Remy Van Looveren

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 13
Re: Beelduitsnede aan spoor toekennen?
« Reactie #1 Gepost op: 20 oktober 2011, 13:20:03 »
Henk,

Twee tips als antwoord op je vraag.
1.- Alles over 'beeldverhoudingen & Beeldformaten' in de onvolprezen brochure van (chief) Jan Roeleveld.  Vermoedelijk nog bij hem te bestellen.  Een echte aanrader.
2.- Ga naar de website www.nds-avstumpflnl.com van diezelfde 'chief'.
Klik bij HDAV-NL (wordt rood) en je wordt naar de HDAV-afdeling geleid.
Klik op 'Wings Platinum' en je krijgt een submenu met een hele lijst mogelijkheden.
Klik op 'Instructievideo's' en je krijgt een hele waslijst 'praktijkgerichte 'lessen'.
Instructievideo 6.4 : 'Verschillende beeldformaten & beeldverhoudingen' legt je haarscherp én in het Nederlands uit wat je kan/moet doen.

Veel succes.

Remy

« Laatst bewerkt op: 20 oktober 2011, 13:26:17 door Joris »

Henk Dijkstra

  • Junior
  • **
  • Berichten: 24
Re: Beelduitsnede aan spoor toekennen?
« Reactie #2 Gepost op: 20 oktober 2011, 14:01:20 »
Remy,

Dank voor je snelle reactie. Het boekje "Beeldverhoudingen..." van de chief heb ik en ook had ik de instructideo's al op mijn PC staan. Het boekje heb ik wel gebruikt bij het maken van EXE en WMV bestanden, maar was vergeten dat ook de invoer via WP aan de orde kwam. Mijn vraag is in het boekje en de instructievideo beantwoord.