Misschien moet ik toch even de vraag scherper stellen.
Uiteraard zijn aparte 'videocursussen' (met tal van programma's te maken) compacter, helderder, kwalitatief beter, en gerichter. Ze zijn in productie echter vrij tijdsintensief, zeker als je het goed wilt doen. Het is ook maar de vraag of de SGG mee zou willen werken aan dit soort projecten. Maar ik zou zeggen dat alle zelfstandige initiatieven alleen maar toe te juichen zijn.
Wat we nu proberen is iets heel anders. We proberen de technische instructiesessies tijdens de SGG-bijeenkomsten te registreren en achteraf opvraagbaar te maken. Dat is beduidend minder tijdsintensief, maar natuurlijk ook minder compact en met medeneming van onderbrekingen en dwarsstraten die in de live situatie ontstaan. De SGG vindt het zinvol om hiermee te experimenteren en te beoordelen of dit toegevoegde waarde heeft.
De eenvoudigste werkwijze is nu uitgeprobeerd (domweg een camera op het scherm richten, bij wijze van spreken), en de vraag is of de kwalitatief niet al te beste output misschien toch voldoende bruikbaar is. Helpt het om terug te kunnen zien wat er besproken is? Kan je op de belangrijke momenten net goed genoeg volgen wat er op het scherm gebeurt? Kortom: heb je hier iets aan?
Zo nee, dan is de vraag of we hetzelfde idee met geavanceerdere techniek (en beslist hogere kwaliteit) moeten uitproberen (waar wel wat haken en ogen aanzitten), of dat het eigenlijk sowieso zo weinig toevoegt dat we hier maar beter mee kunnen stoppen? Misschien is alleen een hand-out wel veel prettiger en afdoende. Kan ik volgende keer weer lekker achterover leunen.
Laat het weten, zodat de SGG hier voor de volgende bijeenkomst iets over kan beslissen.