Auteur Topic: video  (gelezen 16765 keer)

Liseth Schoutsen

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 11
video
« Gepost op: 21 juli 2007, 11:31:25 »
Hallo Allemaal,
In mijn vakantie heb ik vele foto's gemaakt en nu bezig met de serie in platinum. Ik kreeg een filmpje aangeboden. Deze staat in VTS en doet het prachtig in Platinum maar .... heb geen geluid. Wie kan mij hierover info.Help..
Groetjes Liseth
« Laatst bewerkt op: 29 juli 2007, 22:59:18 door Liseth »

Henk van der Vleuten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 216
Re: video
« Reactie #1 Gepost op: 21 juli 2007, 13:48:03 »
Hallo Liseth,

Heb je het filmbestand ook van de videopool naar een audiospoor gesleept?
Groeten, Henk

Liseth Schoutsen

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 11
Re: video
« Reactie #2 Gepost op: 21 juli 2007, 19:41:27 »
Hallo Henk,
Nee dat kan niet, Groetjes liseth

Henk van der Vleuten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 216
Re: video
« Reactie #3 Gepost op: 21 juli 2007, 21:53:45 »
Hallo Liseth,

Toch moet het zo. Als je een video op de tijdlijn in WP wilt zetten, heb je tenminste en videospoor en een geluidsspoor nodig. Het videobestand voeg je toe aan de mediapool en dan sleep je het naar het videospoor en naar het geluidsspoor.
Als dat bij jou niet lukt, omdat het videobestand niet van het type is dat WP accepteert, dan krijg je ook geen geluid. Daaarover ging toch je vraag, nietwaar.
WP accepteert videobestanden van het type mpeg , avi en nog een paar, maar beslist niet alle. De bestandsextensies zijn dan bijv. .mpg, .m2t of .avi. Meer daarover in het hoofdstuk video van de WP help.  

Groeten, Henk

Liseth Schoutsen

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 11
Re: video
« Reactie #4 Gepost op: 22 juli 2007, 10:08:41 »
Hallo Henk,
Bedankt dat je heb gereageerd. De film heeft een bestandsextensie van Mpeg2. Ik heb ook een filmpje in Avi geprobeerd maar beide kan ik niet verslepen zowel vanuit het videospoor als vanuit de mediapool.
Groetjes Liseth

Liseth Schoutsen

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 11
Re: video
« Reactie #5 Gepost op: 23 juli 2007, 11:12:39 »
Dag Henk,
Ja dat heb ik ook geprobeerd maar dat lukt ook niet. Ik krijg dan op de lokatorlijn een rondje met een balk erdoor.
Groet Liseth

Henk van der Vleuten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 216
Re: video
« Reactie #6 Gepost op: 23 juli 2007, 16:30:21 »
Hallo Liseth,
Het begint een beetje op de speld en de hooimijt te lijken. Welke module en welke versie van WP gebruik je? Heb je wel Direct X 9.0C geïnstalleerd voordat je WP installeerde?
Groet, Henk

Liseth Schoutsen

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 11
Re: video
« Reactie #7 Gepost op: 23 juli 2007, 18:39:39 »
Hallo Henk,
Ja ik begin er langzamerhand ook niets meer van te snappen. De vraag van jouw
Ik heb de advanced module en versie 3.10c de directX9.0c is ook geinstalleerd.
Moet erbij de film een extra geluidsspoor bij zitten dan? Zo ja hoe ziet dat dan eruit?
Sorry hoor maar het is voor mij de eerste keer dat ik videofragmenten gebruik in Platinum.
Alvast weer mijn dank voor je commentaar.
Groet Liseth

Henk van der Vleuten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 216
Re: video
« Reactie #8 Gepost op: 23 juli 2007, 19:33:44 »
Hallo Liseth,
Met die uitgangssituatie moet het gewoon gaan, daar is niets mis mee. Nee, gewoonlijk zit de audio in het videobestand geïntegreerd. Daarom schreef ik ook: het originele videobestand vanuit de mediapool met videomap naar videospoor EN ook naar audiospoor slepen. Selektie van het videobestand laat in het previewvenster een filmpje zien en in het audiospoor ontstaan de bekende golfjes met piekjes. Dat is allles, zo werkt het bij anderen en bij mij ook. Bel me eventueel op 024-3584045, want in eerder bericht lees ik oa.: 'Ik heb ook een filmpje in Avi geprobeerd maar beide kan ik niet verslepen zowel vanuit het videospoor als vanuit de mediapool.' Dat 'vanuit' videospoor begrijp ik niet.

Groet, Henk

Joris

  • Forumbeheerder
  • Senior
  • *****
  • Berichten: 147
Re: video
« Reactie #9 Gepost op: 25 juli 2007, 10:15:47 »
Je kan een videofile ook in de ruimte net onder de sporen laten vallen (er naartoe slepen vanuit de videopool); in de loze ruimte die nog wel binnen het timeline venster ligt. Als het goed is wordt dan vanzelf zowel een gloednieuw video- als audiospoor gegenereerd. Daarin zie je dan een verkorte versie van je filmpje en een grafische weergave van het geluid.
Een voordeel van deze methode is dat A en V synchroon blijven.

Als dit niet gebeurt, is de vraag wat er op dat moment dan wel gebeurt. Foutmelding? Helemaal niets? Alleen een videospoor? Of audio en video, maar audio leeg? Of wat anders?

Als nieuwe audiospoor leeg blijft kan je in geval van AVI files nog met een codec-probleem te maken hebben. Een handig programma om de benodigde codes te achterhalen en het videobestand daarop te analyseren is GSpot (http://headbands.com/gspot/ en zie ook http://headbands.com/gspot/v26x/quick_start.html).

Bij MPEG-files moet je je eerder afvragen of het bestand of je codec niet corrupt is. Kan je het in een andere applicatie wel met geluid afspelen? Het kan ook nog zijn dat  PCM audio gebruikt is, ipv MPEG-AudioLayer2.
En hoe groot is het videobestand?

Een andere poging om Wings op weg te helpen is het aanpassen van de bestandsextensie. Jij sprak over MPEG2; er is een kansje dat aanpassing naar MPG of M2T wil helpen.

Groet,
Joris
Groet, Joris Lange
www.jorislange.nl
websites en webvideo