Auteur Topic: Grafischekaart  (gelezen 6309 keer)

Hans Stam

  • Gast
Grafischekaart
« Gepost op: 18 december 2004, 08:31:41 »
In mijn computer is een grafische kaart Geforce MX400 64 MB gemonteerd. Nu wil ik het programma Wings Platinum in software rendering gebruiken. Dit werkt niet want ik krijg een rood scherm. Nu weet ik wel dat deze kaart aan de 'magere' kant is voor dit doel, maar volgens de specificaties van Stumplf zou deze kaart het moeten doen.
Mijn vraag is: wat moet ik doen om deze aan kaart wel voor dit doel te laten functioneren ?

Met een vriendelijke groet,

Hans Stam
« Laatst bewerkt op: 18 december 2004, 21:29:39 door Hans Stam »

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: Grafischekaart
« Reactie #1 Gepost op: 18 december 2004, 21:29:39 »
Hallo Hans,

Voor software-rendering is in principe nagenoeg iedere grafische kaart geschikt. Want in dat geval is het prestatienivo vooral afhankelijk van de processor, en niet van de grafische kaart.

Voor zover ik weet wordt het rode scherm alleen getoond als je de hardware-rendering hebt ingeschakeld. Voor de hardware-rendering is een behoorlijk zware grafische kaart nodig, en ik betwijfel of de MX400 over een voldoende krachtige chip beschikt. De eisen die Wings Platinum 2.0 aan de kaart stelt zijn nog iets hoger als bij versie 1.x.

Het lijkt er dus op dat je spreekt over software-rendering, maar ondertussen de hardware-rendering ingeschakeld hebt.
Het wisselen tussen hard- en software-rendering kan met de toetscombinatie Ctrl+F10 of de menu-optie Beeld - Hardware-rendering (als er een vinkje voor de optie staat, is de hardware-rendering actief).

Het verschil tussen beide is ook te zien aan het pictogram in de linker bovenhoek van het Screen:
- software-rendering: een wit projectieschermsymbool,
- hardware-rendering: een blauw beeldschermsymbool.

AVĂ©,
Cuno