Auteur Topic: beamers  (gelezen 11666 keer)

Brigit Benders

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 42
beamers
« Gepost op: 8 januari 2006, 12:26:39 »
Dit jaar wil ik overstappen naar hdav. Mijn vraag is heeft iemand ervaring met de volgende beamers: Optoma EP 739 of de EP 759. Kan je de EP 759 op korte afstand gebruiken bv op een zolderkamertje? Ik heb ook goede verhalen over de Nec type LT 245 gehoord.
Groet Brigit
« Laatst bewerkt op: 8 februari 2006, 22:05:15 door Brigit »

Jaap

  • Gast
Re: beamers
« Reactie #1 Gepost op: 9 januari 2006, 10:51:20 »
Beste Brigit,

Je kunt via een handige tool van Optoma bekijken op welke afstand en grootje je kan presenteren:

http://www.optoma.com/public/calculator_index.htm

Ik heb hele goede ervaringen met de EP739H, fluisterstil (een geweldige ervaring na de rammelende diaprojectoren) en meer dan voldoende licht in de ECO mode.

Suc6 ermee!

Brigit Benders

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 42
Re: beamers
« Reactie #2 Gepost op: 9 januari 2006, 18:52:02 »
Beste Jaap
Dank voor het antwoord en de handige site van Optoma. Ik heb nog een vraag hoe zien de kleuren er uit als je een digitaal plaatje projecteerd? Zijn de kleuren een beetje natuurlijk?
groet Brigit

Jaap

  • Gast
Re: beamers
« Reactie #3 Gepost op: 12 januari 2006, 20:22:44 »
Hallo Brigit, als je kiest voor de Optoma 739 H (of de 759 als je meer wilt besteden...) heb je een perfecte projector voor het natuurgetrouw tonen van de foto's. De beamer heeft een aantal presets waaronder sRGB. Je kunt evt de beamer naar eigen smaak 'kleuren'. In de Eco mode is er meer dan voldoende licht, veel meer dan bij een diaproctor!

Er zijn wel (nog) betere beamers te koop, o.a. de JVC of Canon Xeed, maar die zijn vele malen duurder!

Jaap

  • Gast
Re: beamers
« Reactie #4 Gepost op: 12 januari 2006, 20:25:37 »
PS Brigit, je kunt natuurlijk alleen 'natuurlijke' kleuren projecteren als je de kleuren ook goed hebt ingesteld/bewerkt! Dit betekent dat ook het computerscherm goed moet zijn afgeregeld!

Jaap

Giel

  • Gast
Re: beamers
« Reactie #5 Gepost op: 13 januari 2006, 15:24:07 »
Kijk eens op www.projectorcentral.com waar ook de Optoma EP 719 is getest en er heel goed uitkomt.(engels)

Jan

  • Gast
Re: beamers
« Reactie #6 Gepost op: 8 februari 2006, 22:05:15 »
Brigit,

Je kunt toch komen kijken hoe die kleuren er uit zien?
Maak een afspraak en neem een CD mee.

Groeten,

Jan