Auteur Topic: beeld in beeld (2)  (gelezen 6728 keer)

adri snijders

  • Gast
beeld in beeld (2)
« Gepost op: 27 november 2005, 16:18:29 »
Beeld in beeld (2)

 

In het tabblad schermen heb ik 3 nieuwe beeldvelden toegevoegd (via ‘standaard’) Die nieuwe beeldvelden noem ik 1, 2 en 3. Ik heb de zoom, X en Y positie aangepast. (doormiddel van hulplijntjes kan ik mooi op het in het venstertje zien waar de beelden terecht komen)

Bij het openen van Platium heb ik 4 beeldsporen aangemaakt. In de timeline ‘standaard’(rechts boven staat ook het getal “1”) zet ik een plaatje (en dia van mijzelf) dat moet blijven staan waar de andere 3 plaatjes op “geplakt” moeten worden. De‘time line’ sporen waar de aangepaste plaatjes in moeten komen heb ik via eigenschappen ook 1, 2 en 3 genoemd. (ik kan dat ook zien: in plaats van standaard heet dan nu ook spoor 1, 2 en 3)

Als ik nu afspeel zie ik keurig de drie beelden door de standaard (dia van mijzelf) heen echter: ik zie dat in overvloei en dat wil ik niet. Het moet ‘erop geplakt zijn’

Als ik de time line ‘standaard’ (dia van mijzelf) op Alpha zet verdwijnen de drie andere plaatjes.

Zet ik de drie time lines op alpha (die 1, 2 en 3 zijn genoemd) zie ik de drie plaatje en mijzelf echter weer in overvloei.

Wat gaat er niet goed
« Laatst bewerkt op: 27 november 2005, 21:13:45 door adri snijders »

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: beeld in beeld (2)
« Reactie #1 Gepost op: 27 november 2005, 21:13:45 »
Hallo Adri,

Je moet hiervoor in ieder geval werken met inschakelde alfa-modus.

Waarschijnlijk heb je de sporen in een verkeerde volgorde staan. De sporen worden van boven naar beneden bekeken. Dus moeten de kleine plaatjes op een hoger spoor staan dan de achtergrond.

Daarmee kun je dus zelf bepalen wat boven wat moet liggen. Dat is bijvoorbeeld ook van belang als de kleine plaatjes elkaar deels overlappen.

AVé,
Cuno