Auteur Topic: Ervaring: Intermediate Videobestanden werden niet aangemaakt. Codec ontbrak  (gelezen 5172 keer)

Henk Butink

  • Junior
  • **
  • Berichten: 22
Ik neem aan dat probleemervaringen op dit forum op prijs worden gesteld, vandaar deze inbreng.   

Ik was gedwongen om een nieuwe computer aan te schaffen.
De transfer van mijn Wings shows ging goed behalve die met video's van gedigitaliseerde Super8films in HD AVI formaat.

In WP (425b) werden de noodzakelijke Intermediate Videobestanden niet aangemaakt.
Er was geen foutindicatie (Voor alle zekerheid: Chief John. ik meld een  feit, geen klacht! mij zijn heel nederig geworden).
Bij de opdracht verscheen het tijdbalkje van "in bewerking" enkele seconden maar verdween daarna.
Na een lange probleem analyse vond ik de oplossing. Ik had te weinig aanknopingspunten voor een melding op dit forum.

Probleem/oplossing:
Huffman lossless YUV (HFYU) codec bleek te ontbreken op mijn nieuwe computer.
Op mijn oude computer heb ik daar geen last van gehad. De codec was kennelijk aanwezig zonder dat ik er mij bewust van was.
In januari ging alles 'vanzelf' toen ik begon met het maken van een video in WP van de gescande films.   

Op de nieuwe computer heb ik, met de door trigger.nl, bijgeleverde instructies, de HFYU codec geïnstalleerd.

Moraal van het verhaal: als er geen intermediate videobestanden worden aangemaakt, dan kan de noodzakelijke codec ontbreken.