Auteur Topic: Wings Platinum 4.20 Viruswaarschuwing ?  (gelezen 5999 keer)

Roel van Breugel

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 13
Wings Platinum 4.20 Viruswaarschuwing ?
« Gepost op: 29 juli 2010, 12:08:45 »
Op dit moment probeer ik 4.20 te installeren (oude reeds verwijderd) en krijg een Trojan melding.
Wat nu? De installatie gaat ook niet verder...
 :(   Zie de bijlage voor de melding!

Wim van Dijk

  • Junior
  • **
  • Berichten: 30
Re: Wings Platinum 4.20 Viruswaarschuwing ?
« Reactie #1 Gepost op: 29 juli 2010, 18:50:47 »
Heb ik ook gehad. Bestand uit de quarantaine gehaald vervolgens installatie doorgezet. Ik neem aan dat Stumpfl zo veilig is als een, een ... eh een bank. ;D
Met vriendelijke groet,

Wim van Dijk

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: Wings Platinum 4.20 Viruswaarschuwing ?
« Reactie #2 Gepost op: 29 juli 2010, 20:05:14 »
Hallo Roel, Wim,

Deze melding is ook op het Duitse forum naar boven gekomen. Blijkbaar heeft alleen de anti-virus-software van NOD een foutje in het algoritme om gevaarlijke bestanden te ontdekken.

In het Duitse forum heeft Christoph Hilger nogmaals benadrukt dat het betreffende bestand, "FlashFilterL.dll", inderdaad door Wings Platinum 4 wordt geïnstalleerd en dat het bestand geen virus of andere ongewenste inhoud bevat.

Tot het moment dat NOD zijn virusdatabase heeft bijgewerkt kunnen gebruikers van NOD tijdens de installatie de bescherming eventueel tijdelijk uitschakelen MITS gedurende de installatie ook de verbinding met het internet verbroken is.
AVé,
Cuno

Roel van Breugel

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 13
Re: Wings Platinum 4.20 Viruswaarschuwing ?
« Reactie #3 Gepost op: 29 juli 2010, 21:19:24 »
Cuno,

Ik had alwel verwacht dat Platinum veilig zou zijn. Ik ga nu even de scanner uitschakelen nadat ik van het internet ben.

1000 X dank.   ;D

Roel