Auteur Topic: avchd/audio  (gelezen 6283 keer)

Rob

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 8
avchd/audio
« Gepost op: 16 mei 2010, 22:22:52 »
Beste wings-kenners,


Ik ben wat aan het proberen om videofragmenten in een show te verwerken en maak daarbij gebruik van avchd bestanden.
Ik kan de bestanden probleemloos gebruiken in een videospoor. Het bijbehorende geluid van de videobeelden zorgt voor meer problemen.
Als ik het avchd bestand naar een geluidsspoor sleep volgt de hoopvolle tekst '"audio bestand maken"".
Er verschijnt vervolgens niets op het geluidsspoor, maar in het mapje waar het oorspronkelijke avchd bestand vandaan is gekomen, vind ik 3 identieke wav bestanden.
Deze wav bestanden blijven verdacht stil bij het afspelen. Ook als ik dit wav bestand naar het geluidsspoor sleep blijft het akelig stil. Het wav bestand heeft wel precies de lengte van de videobeelden. (bij de object-eigenschappen staat ""fragment -inf dB).Ook de bestandsgrootte van de wav bestanden doet vermoeden dat er toch echt wel iets moet zijn.

Bij een eerdere poging gisteren is het wel gelukt!?
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen waar ik de fout in ga.


Alvast bedankt voor het meedenken,




Groeten,

Rob


Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: avchd/audio
« Reactie #1 Gepost op: 16 mei 2010, 23:39:36 »
Beste Rob,

Gezien het feit dat je avchd-bestanden wilt gebruiken, da ik er gemakshalve even vanuit dat je gebruik maakt van Wings Platinum 4.

Vermoedelijk zijn jouw videofragmenten voorzien van een 5.1-kanaals geluidsspoor. Om dan het geluid in Wings Platinum te kunnen gebruiken moet aan twee voorwaarden zijn voldaan:
het programma AC3-filter moet geïnstalleerd zijn
Dit programma is o.a. te downloaden van de site van AV Stumpfl Nederland (www.hdav.nl), onderdeel Wings Platinum - Installatie - Wings Platinum 4.
het AC3-filter moet zijn ingesteld op stereo-output
Ook wel "Stereo-Downmix" geheten.
Het feit dat 3 wav-bestanden gemaakt worden lijkt te wijzen op een 5.1-instelling.

Los van het inhoudelijke probleem: de omvang van wave-bestanden is alleen afhankelijk van de duur van het betand, niet van de werkelijke inhoud (stilte kost precies even veel ruimte als een oorverdovend concert), dit in tegenstelling tot mp3-bestanden.
De vermelding "-inf dB" geeft inderdaad aan dat het bestand geen hoorbare inhoud bevat.
AVé,
Cuno

Rob

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 8
Re: avchd/audio
« Reactie #2 Gepost op: 17 mei 2010, 21:29:55 »
Cuno,


Bedankt voor je snelle hulp.
Weer een probleem minder!!!!!

Chief John

  • Gast
Re: avchd/audio
« Reactie #3 Gepost op: 18 mei 2010, 22:22:18 »
Ugh,

Mochten er mede forumlezers zijn die niet weten waar het hier over gaat, op de door Cuno genoemde website vindt u de benodigde informatie als u hier klikt: http://www.hdav.nl/wings-platinum/installatie/wings-platinum-4

Ugh,

Chief John