Auteur Topic: AVI video encoders  (gelezen 7962 keer)

Hans Rensen

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 45
AVI video encoders
« Gepost op: 12 maart 2009, 19:39:23 »
Ik ben bezig met de afronding van een vrijwilligersklus. Het materiaal wordt door Amnesty International op haar site geplaatst. Tenminste als het mij lukt om het op de juiste manier aan te leveren. Ik heb te maken met twee verschillende afdelingen. De eerste afdeling wil graag AVI aangeleverd krijgen. Geen probleem denk ik, tot dat ik mij moet storten op de veelvoud van Video-compressors. Ik heb een paar testjes gedaan maar ik vind het tot nu toe allemaal bagger.
Vraag: ik kan kiezen uit 21 encoders waarvan er een aantal niet werken. Met welke haal ik de beste resultaten.?? Ik wil het graag in een zo hoog mogelijke kwaliteit aanleveren want zij gaan er vervolgens nog Flash van maken.
Hans Rensen

Joris

  • Forumbeheerder
  • Senior
  • *****
  • Berichten: 147
Re: AVI video encoders
« Reactie #1 Gepost op: 13 maart 2009, 12:47:12 »
Die laatste opmerking maakt het makkelijk: kies voor ongecomprimeerd, dus de beste kwaliteit. Dan heb je het best mogelijke bronmateriaal voor de volgende conversieslag, en daarmee de beste kans dat het in Flash nog wat wordt.
Groet, Joris Lange
www.jorislange.nl
websites en webvideo

Hans Rensen

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 45
Re: AVI video encoders
« Reactie #2 Gepost op: 15 maart 2009, 13:56:46 »
Dank Joris, ik heb je goede raad opgevolgd. Het resultaat is behoorlijk maar de bestanden worden ook mega-groot. Het gewenste formaat was 600 x 338 (16:9) 30 Fps. Je krijgt dan een bestand dat de 8 Gig overstijgt. Past dus niet op een DVD waardoor de versturing weer wat obstakels oplevert. Maar ja daar kom ik wel uit. Of via YouSendit (pro abonnement) of een klein schijfje kopen en per post.
In ieder geval bedankt voor het antwoord.
Hans
Hans Rensen

Joris

  • Forumbeheerder
  • Senior
  • *****
  • Berichten: 147
Re: AVI video encoders
« Reactie #3 Gepost op: 16 maart 2009, 13:01:58 »
Veel moderne dvd-branders kunnen een zogeheten DualLayer disk branden. dan zou die 8 gig moeten lukken.
Verder zijn er heel betaalbare USB-sticks van die omvang; daar maak je de klant bovendien vaak erg blij mee. ;-)

Zelf zou ik zo lang mogelijk bij de kwaliteit van de bron blijven. Als je bijvoorbeeld HD video gebruikte en op 1920*1080 aan het produceren was, zou ik die AVI ook in die resolutie en ongecomprimeerd maken (al wordt het kolossaal). Het verkleinde eindresultaat achter de Flash encoder wordt dan beter.

Voor de meeste conversie- en vooral compressieslagen geldt dat het eindresultaat beter wordt naarmate de kwaliteit van het invoermateriaal hoger is. En voor AVI-Flash weet ik dat proefondervindelijk wel zeker.
Is eigenlijk net als met plaatjes: voor compressie gebruik je liever geen gecomprimeerd bronmateriaal  (liever niet van JPEG naar JPEG, maar van bijvoorbeeld ongecomprimeerd groot formaat TIF naar JPEG).
Groet, Joris Lange
www.jorislange.nl
websites en webvideo