Auteur Topic: Audio importeren  (gelezen 6182 keer)

Piet Bakker

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 76
Audio importeren
« Gepost op: 29 april 2012, 14:18:36 »
Saluut,

Via het menu "maak nieuwe bestanden " krijg ik de mededeling "fout bij benaderen CD speler" In het verleden lukte dit wel. Veranderd is een andere soundkaart, de Julia. Versie 4.25b 12-04-2012

Piet Bakker

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re:Audio importeren
« Reactie #1 Gepost op: 29 april 2012, 19:16:15 »
Hallo Piet,

Het vervangen van de geluidskaart kan ongewenste gevolgen hebben voor het maken van nieuwe audiobestanden. Maar de melding "fout bij benaderen CD-speler" staat geheel los van de geluidskaart.
Enkele mogelijke oorzaaken:
- cd/dvd-speler is defect,
- verbinding tussen moederbord en cd/dvd-speler is los,
- de cd/dvd-speler wordt door een ander programma (in de achtergrond) gebruikt of geblokkeerd (met name [de hulpprogramma's van] Nero en vergelijkbare programma's zijn berucht).

Geheel terzijde: leuke geluidskaart, die Juli@. Gebruik jij de balanced of de unbalanced aansluitingen?
AVĂ©,
Cuno

Piet Bakker

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 76
Re:Audio importeren
« Reactie #2 Gepost op: 30 april 2012, 09:42:29 »
Beste Cuno,

Voor de Julia, de onbalance aansluiting, de balance aansluiting is voor mij nog onduidelijk, evenals direct wiring. De aanschaf is meer voor de huiskamer, omdat ik het geheel ga digitaliseren. Een  dac op de dig aansluiting. Via HDtracks of Linnrecords, kunnen hoogwaardige bestanden worden gedownloud die op de traditionele Cd niet voor handen zijn, 24 bit 196khz bij voorbeeld.

Tijdens het starten van W.p wordt ook de medeling "bestand ontbreekt" echter ik kan geen ontbrekend bestand vinden, is dit een vingerwijzing.

Prettige dag

Piet Bakker