Auteur Topic: vertonen diashow  (gelezen 7728 keer)

Corine Smeets

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 48
vertonen diashow
« Gepost op: 8 februari 2004, 20:58:42 »
Hallo
nu eens geen technisch probleem maar een organisatorische(!) vraag. Waar zetten jullie de geluidsboxen bij huiskamervertoning van de diashows? Ik zet ze onder het scherm waarop ik de dia's projekteer zodat beeld en geluid van dezelfde kant komen.
Aangezien het publiek ongeveer op dezelfde hoogte zit als de projektoren, hoort men heel duidelijk de wisseling van de dia's in de magazijnen. Sommigen vinden dat nogal storend. Om dat geluid te overstemmen zou ik  de muziek heel hard moeten zetten. Geen goede oplossing. Moet ik afstappen van beeld en geluid van dezelfde kant of zijn er andere oplossingen?
Met dank
Corine Smeets.

« Laatst bewerkt op: 10 februari 2004, 10:30:41 door Corine Smeets »

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: vertonen diashow
« Reactie #1 Gepost op: 9 februari 2004, 22:58:01 »
Zelf heb ik heel bewust de (hoofd)luidsprekers bij het projectiescherm staan, en de projectoren aan de andere kant van de kamer.
Maar een vergelijking is misschien niet helemaal 'eerlijk': bij mij staan boxen, scherm (oprolbaar wand/plafondscherm) en projectoren permanant opgesteld. De projectoren staan in een kast met glazen panelen, en projecteren door dat glas heen.
Omdat de projectoren in een kast staan, wordt het geluid gelijk fors gedempt.

Het moge duidelijk zijn, dat de inrichting van de woonkamer (mede) is afgestemd op het vertonen van diapresentaties (en op termijn mogelijk ook beamer-presentaties en beamer-tv-kijken).

Het grote voordeel is, dat voor het vertonen van een serie niet meer nodig is dan het sluiten van de gordijnen, het scherm naar beneden trekken, het plaatsen van de juiste magazijnen op de projectoren, en de cd in de speler (of het CF-kaartje in de Event Control).

AVĂ©,
Cuno

Corine Smeets

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 48
Re: vertonen diashow
« Reactie #2 Gepost op: 10 februari 2004, 10:30:41 »
Hallo Cuno
Grotendeels is het bij mij hetzelfde. Ook een permanent scherm enz. enz. Alleen staan de projektoren niet in een glazen kast. Ik zal dus iets moeten verzinnen om de projektoren heen.
Kan dat geen kwaad voor de benodigde ventilatie???
Groet Corine Smeets.