Auteur Topic: WMV file met MOV fragment  (gelezen 5498 keer)

Hans Rensen

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 45
WMV file met MOV fragment
« Gepost op: 29 december 2008, 16:29:25 »
Blij met de nieuwste update van Wings omdat het nu ook MOV files aankan. Ik stuit echter op iets merkwaardigs. Ik heb 2 videosporen, 2 audiosporen en 4 beeldsporen. Allereerst heb ik van een MOV fragment als test eerst even een WMV file gemaakt in het door mijn klant gewenste formaat. Dit gaat probleemloos. Toen heb ik de 4 beeldsporen gebruikt om titels en logo in te verwerken. In mijn viewingscherm ziet het er allemaal prima uit. Vervolgens wil ik dit geheel uitvoeren als WMV en dan rendert hij alleen de 4 beeldsporen en het audiospoor. Ik krijg dan een zwart beeld waarin alleen titels en logo te zien zijn en waarin ook het interview hoorbaar is. Video neemt hij niet mee. Kortom wat doe ik fout of welk vinkje vergeet ik??
Hans Rensen
Hans Rensen

Hans Rensen

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 45
Re: WMV file met MOV fragment
« Reactie #1 Gepost op: 29 december 2008, 16:57:28 »
Tsja..... nadat ik mijn vraag had geplaatst, heb ik nog wat rondgesnuffeld, vinkje aan vinkje uit en ziedaar de oplossing diende zich aan. Als je een videospoor aanmaakt dan zie je op de plek waar je in een beeldspoor je alphakanaal tekentje ziet een rechthoekje met een puntje erin. Klik je hier nogmaals op dat wordt het een wit vlakje en als je het voor een derde keer aanklikt verandert het in een puntje. Welnu een videospoor met een puntje laat zich wel renderen in combinatie met beeldsporen. Wat ik nu precies doe weet ik niet (dat moet ik nog een keer uitzoeken) maar het werkt wel.
Hans Rensen