Auteur Topic: screen (1) wordt niet aangemaakt bij nieuw project  (gelezen 6845 keer)

Hans Meijer

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 6
screen (1) wordt niet aangemaakt bij nieuw project
« Gepost op: 13 februari 2012, 14:16:25 »
wings 4.24-pro,  bij aanmaak nieuw project via de project -assistent wordt onder de map "schermen" geen screen 1 aangemaakt met daaronder beeldveld standaard. Wel alle sporen die ik aanmaak via de project-assistent.  Hierdoor blijven bij de beeld en video sporen (aanklikken kop, rechtermuisknop) de eigenschappen op "geen scherm" staan. Een presentatie scherm opstarten is niet mogelijk. Een test met een nieuw project in de 4.24 demo-pro gaat wel 100% goed, het benodigde screen 1 etc...  zit er dan wel in.
Had oorspronkelijk versie 4.23 (vanaf de dvd), deze heeft ruim 2 maanden goed gewerkt. deze week echter treed de genoemde fout op, Versie 4.23 gedé-installeerd en gelijk vervangen door 4.24, helaas in de Pro gaat het nog steeds fout en in de 4.24 demo versie gaat alles goed.
Het vreemde is dat op mijn 2e pc (laptop) de 4.23 pro wel goed gaat.
Het zelf aanmaken van screen 1 onder de map schermen kan wel, daarna alle beeld/video sporen op screen 1 zetten dan werkt het wel...
Maar als je dan de scherm eigenschappen veranderd b.v. van 16:9 naar 3:2 dan veranderd alleen het screen en niet de gegevens in screen1 >beeldverhouding.
Een test met de 4.24 demo-pro gaat wel goed dan wordt de beeldverhouding 1,7778 wel 1,5000.  
Misschien "ergens" een vinkje verkeerd gezet bij onder "extra>optie's etc"...  ondanks secuur vergelijken nog niet ontdekt...
Wie kan mij helpen????
met vriendelijke groet,
Hans Meijer
« Laatst bewerkt op: 13 februari 2012, 18:51:17 door Hans Meijer »

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: screen (1) wordt niet aangemaakt bij nieuw project
« Reactie #1 Gepost op: 14 februari 2012, 00:05:22 »
Hallo Hans,

Ik heb geprobeerd jouw probleem te reproduceren. Maar zowel bij WP 2.24 (public beta) als 4.25 werkt het bij mij in alle gevallen zonder problemen: in alle gevallen wordt het screen gemaakt.
Ook bij het wijzigen van de beeldverhouding van het screen ontstaan bij mij geen verschillen tussen de 4.24-demo-versie en de "echte" 4.24.
De getallen bij de Beeldverhouding veranderen niet. Die veranderen alleen bij de keuze "Zelf gedefinieerd". De getoonde grootte (beeldverhouding) het van het screen verandert wel.
Ook de getallen binnen het kader "Presentatie" veranderen niet. Deze instellingen hebben betrekking op de onderliggende grafische bestanden die gemaakt worden, en niet direct met de grootte waarop het screen getoond wordt.

Als het gedrag van WP bij jou anders is, dan zou ik WP helemaal verwijderen van de pc (de-installeren) en na een herstart van de pc weer installeren.

Overigens: de meest recente versie op dit moment is 4.25.
AVé,
Cuno

Hans Meijer

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 6
Re: screen (1) wordt niet aangemaakt bij nieuw project
« Reactie #2 Gepost op: 14 februari 2012, 14:43:56 »
Beste Cuno,
dank voor je advies, heb W4.24 gede-installeerd, pc uit gezet, intussen met de laptop 4.25 gedownload. Daarna de nieuwe 4.25 ge-installeerd...
Helaas............ het probleem blijft bestaan zoals boven beschreven.....
Wat mij wel opvalt: het gehele programma WP4.24 was er afgehaald en dus "weg", maar na installatie van 4.25 staat bijvoorbeeld onder extra/optie/globale opties/standaard map eigen projecten:  gelijk op de juiste schijf (bij mij "N"). Er blijven dus ergens "onderwater" gegevens bewaard die bij een  her-installatie gewoon weer gebruikt worden. De fout zit dus nog ergens verstopt in de pc. Op dit moment staat WP3.7 er ook nog op, die gaat gelukkig wel goed dus als "work-around" maak ik daar de basis setup voor een nieuw project in en dan daarna opstarten in WP4 en zo upgraden in WP4.25   Maar dit kan toch niet de bedoeling zijn van dit fraaie programma??  wat kan ik verder nog doen/proberen?? Het blijft vreemd dat de basis versie en demo 4.25  het WEL goed doen en de dongelversie niet !
met vriendelijke groet,
Hans Meijer.
« Laatst bewerkt op: 14 februari 2012, 14:46:58 door Hans Meijer »

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: screen (1) wordt niet aangemaakt bij nieuw project
« Reactie #3 Gepost op: 14 februari 2012, 21:06:23 »
Hallo Hans,

Als je alle oude sporen van WP wilt verwijderen is dit het stappenplan:
- deïnstalleer WP (via Configuratiescherm)
- verwijder, met het programma RegEdit, de volgende tak uit het Register van Windows:
HKEY_CURRENT_USER\Software\AV Stumpfl\Wings Platinum 4
- herstart de pc
- installeer WP opnieuw

Let op: als je geen ervaring hebt met het gebruik van RegEdit, wees dan (extra) voorzichtig met de tweede stap: met RegEdit kun je het Register van Windows (en daarmee de goede werking van Windows) ernstig beschadigen!

Een heel andere oplossingsrichting: maak je eigen preset door eerst een (lege) show, mèt screen, te maken (of uit een bestaande show alle afbeeldingen en geluiden verwijderen) en deze op te slaan als sjabloon (Bestand - Opslaan als sjabloon...).
Dan heb je de volgende keer met een paar muiskliks de basis voor een nieuwe show!
AVé,
Cuno

Hans Meijer

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 6
Re: screen (1) wordt niet aangemaakt bij nieuw project
« Reactie #4 Gepost op: 15 februari 2012, 12:17:10 »
Hallo Cuno,
Dank voor je advies en stappenplan, heb dit precies zo uitgevoerd en YES !!! Dit is de oplossing, alles is weer "back-to-normal"....
Ik zal deze topic uitprinten en in mijn WP-map toevoegen, je weet maar nooit/altijd handig...

Je 2e oplossing (via Sjabloon) was ook een mogelijkheid geweest maar via Regedit is WingsPlatinum nu weer echt volledig inzetbaar.
Kan nu met gelijk met de nieuwste WP4.25 aan de slag.

Nogmaals DANK, !!! :D :D :D
met vriendelijke groet,
Hans Meijer
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

« Laatst bewerkt op: 15 februari 2012, 12:20:35 door Hans Meijer »