Auteur Topic: VST plugin wordt niet zichtbaar  (gelezen 6452 keer)

Henk Dijkstra

  • Junior
  • **
  • Berichten: 24
VST plugin wordt niet zichtbaar
« Gepost op: 16 november 2012, 18:52:59 »
Geacht forum,

Ik heb WP 4.25b op Windows 8 Pro (64 bit). Ik heb Blue Cat's FreqAnalyst gedownload en geïnstalleerd. Ik heb gekozen voor het bestand BlueCatFreqAnalystVST-x64Setup.exe. De bestanden worden geïnstalleerd in de map C:\Program Files (x86)\Steinberg\Vstplugins. Maar als ik via WP probeer deze plugin te benaderen dan zie ik hem niet; de andere plugins in die map komen wel tevoorschijn. Weet iemand raad?

Groet,

Henk Dijkstra

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re:VST plugin wordt niet zichtbaar
« Reactie #1 Gepost op: 18 november 2012, 19:31:14 »
Hallo Henk,

Je moet de 64-bit-versie van de VST-plugins alleen installeren als je deze wilt gebruiken vanuit een 64-bit-programma.
Wings Platinum is een 32-bit-programma. Dus je moet ook de 32-bit-versie van de VST-plugin installeren en gebruiken.

Het feit dat jouw Windows de 64-bit-versie is, is hierbij niet relevant. Het gaat om het programma dat de plugin gebruikt.

Overigens: in de (submappen van) C:\Program Files (x86)\ horen alleen 32-bit-programma's (VST-plugins zijn ook programma's) geïnstalleerd te worden. 64-bit-programma's in deze mappen kunnen tot ongewenste bijverschijnselen leiden, omdat Windows deze hier niet verwacht.
AVé,
Cuno

Henk Dijkstra

  • Junior
  • **
  • Berichten: 24
Re:VST plugin wordt niet zichtbaar
« Reactie #2 Gepost op: 19 november 2012, 17:32:28 »
Cuno,

Ja, dit was inderdaad weer de oplossing! Heel hartelijk dank!

Groet,

Henk  ;)