Auteur Topic: Eenvoudig vraagje over een blauw kruisje.  (gelezen 5700 keer)

Berntet

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 71
Eenvoudig vraagje over een blauw kruisje.
« Gepost op: 6 mei 2011, 17:15:51 »
Ik ben bezig in Wings 4 een nieuwe show vorm te geven. Dit is nog maar de tweede keer dat ik met versie 4 werk.
Ik wil er video's in opnemen. Deze video's heb ik toegevoegd en de grafische data laten maken. Nu is het rode verbod vervangen door een blauw kruis in de mediapool. Als ik in de help zoek op 'blauw kruis' of 'blaues Kreuz' verschijnt er niets. In het boekje kan ik ook niets vinden. Ik kan de files niet naar een spoor slepen. Ik vermoed dat het iets heel simpels is, maar ik vind het nergens. Jullie zullen wel denken dat ik niet goed zoek en dat zal ook wel het geval zijn, maar ik ben toch al geruime tijd aan het zoeken zonder resultaat. Dus......wie helpt me even?

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: Eenvoudig vraagje over een blauw kruisje.
« Reactie #1 Gepost op: 6 mei 2011, 21:00:26 »
Hallo Ben,

Je was op de goede weg. Als je had gezocht naar "Blaue Kreuze" had je het juiste item waarschijnlijk wel gevonden. Dat is het lastige van een taal met naamvallen...

Via de index van de hlp kun je ook bij het juiste item komen: Media-pool, Anschauen und hören von Mediendateien.

De uitleg (uit de Duitse helptekst):
Blaue Kreuze  ...signalisieren, dass noch keine aktuellen Grafikdaten zur Darstellung im Programmfenster vorhanden sind ...so erstellen Sie fehlende Grafikdaten. Bei Bilddateien erscheint ein blaues Kreuz auch, wenn die Eigenschaften der aktuellen Datei sich von den Eigenschaften der ursprünglich ins Projekt eingefügten Datei unterscheiden, beispielsweise wenn ein Bild nach dem Einfügen extern bearbeitet wurde. Wie Sie den Status von extern bearbeiteten Bildern aktuell halten können, erfahren Sie unter Mediendateien extern bearbeiten und Datei-Eigenschaften aktualisieren.

Kort samengevat: de bijbehorende grafische bestanden zijn er (nog) niet. Vooral voor video's kan het maken van de grafische bestanden kan enige tijd duren, afhankelijk van de snelheid van de computer en de duur en resolutie van de video's (geldt ook voor de intermediate videobestanden, die nog iets beter bruikbaar zijn dan alleen de standaard grafische bestanden)
AVé,
Cuno

Berntet

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 71
Re: Eenvoudig vraagje over een blauw kruisje.
« Reactie #2 Gepost op: 7 mei 2011, 13:35:13 »
Dank je, Cuno!
Het moest iets simpels zijn, maar als je het desondanks niet vindt baal je toch nog.
Fijn dat ik nu verder kan.
Ben