Auteur Topic: Presentatie bewerking Wings Platinum 4.20  (gelezen 6319 keer)

Wim Jenniskens

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 4
Presentatie bewerking Wings Platinum 4.20
« Gepost op: 28 april 2011, 15:09:37 »
Beste Joris,

Ik heb Wings 4.2

Bij het uitzomen van een foto (nadat ik een stuurspoor gemaakt heb) heb ik een probleem.Ik zoom dus uit en als ik de foto dan verschuif, krijg ik een zwarte rand en valt alles wat ik buiten de het zichtbare deel van de foto "wegzoomde" weg . Gisteravond waren we met AV-ZONlicht bij elkaar. Niemand kende dit probleem en niemand kreeg het opgelost.
Moet ik ergens een vinkje zetten? Of????

Groet en alvast bedankt,

Wim


Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: Presentatie bewerking Wings Platinum 4.20
« Reactie #1 Gepost op: 28 april 2011, 17:50:35 »
Hallo Wim,

In de afbeelding van jouw voorbeeld is duidelijk wat er gebeurt: als je de afbeelding uitzoomt kan deze op enig moment kleiner worden dan het Screen, zeker als je de afbeelding ook nog verplaatst.
Buiten de ingezoomde foto om wordt dan de onderliggende afbeelding getoond.
Maar in het voorbeeld is er geen onderliggende afbeelding, dus wordt de ondergrond van het Screen getoond. En dat is standaard zwart.

Als dat niet de situatie is die je in jouw oorspronkelijke serie had, dan zul je het verhaal (en de afbeelding) verder moeten verduidelijken (of mij het pt4-bestand mailen).
AVé,
Cuno

Wim Jenniskens

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 4
Re: Presentatie bewerking Wings Platinum 4.20
« Reactie #2 Gepost op: 28 april 2011, 22:33:27 »
Hallo Cuno,

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik bedoel met uitzoomen (what is in the word) dat ik een detail wil laten zien. Dus het deel van de foto wat ik niet wil laten zien verdwijnt buiten de rand van het screen. Als ik dan het punt in de midden van de foto pak, is alles wat buiten het kader van het screen zat weggesneden.

In een bijlage stuur ik het PT4 bestand.

Groet en hopelijk is het zo duidelijk.

Wim

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: Presentatie bewerking Wings Platinum 4.20
« Reactie #3 Gepost op: 28 april 2011, 22:57:42 »
Hallo Wim,

Eerst even een spraakverwarring voorkomen:
- inzoomen is dichterbij bekijken, dus meer details tonen (in de keyframes waardes van meer dan 100%)
- uitzoomen is meer van afstand bekijken, dus de afbeelding kleiner maken (in de keyframes zoomwaardes van minder dan 100%).

Het opgestuurde showbestand (pt4-bestand) heeft de oorzaak aan het licht gebracht:
bij de eigenschappen van de afbeelding in het beeldspoor was de optie "Beeldveldclipping" in geschakeld. Daardoor wordt het zichtbare beeld nooit groter dan de grootte van het beeldveld (in dit geval het hele Screen). Maar omdat de bijbehorden optie "Clipgebied fixeren" (fixeren = vastzetten aan de plaats van het beeldveld) NIET was ingeschakeld, verschoof de (in omvang beperkte inhoud) mee met het verschuiven van de afbeelding met de keyframes. Daardoor werd bij verschuiven gelijk de (zwarte) achtergrond zichtbaar terwijl niet de hele inhoud van de afbeelding getoond werd.

In dit geval dus:
- hetzij Beeldveldclipping uitschakelen, of
- naast de Beeldveldclipping ook Clipgebied fixeren inschakelen.
AVé,
Cuno

Wim Jenniskens

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 4
Re: Presentatie bewerking Wings Platinum 4.20
« Reactie #4 Gepost op: 28 april 2011, 23:04:19 »
Hallo Cuno,

Wat kan iets moeilijks eenvoudig zijn.
Het werkt nu zo als ik wil. Hartstikke bedankt!!!

Groet,

Wim