Auteur Topic: Wings Platinum 5 Advanced  (gelezen 7213 keer)

Karel J.Maaswinkel

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 18
Wings Platinum 5 Advanced
« Gepost op: 25 september 2013, 20:26:40 »
Afgelopen zaterdag in Houten de nieuwe versie van Wings Platinum 5 advanced in ontvangst genomen en natuurlijk meteen geïnstalleerd.
Wings 4 hoefde niet verwijderd te worden meldde jan Roeleveld, dus alzo gedaan. Meteen begonnen met een nieuwe serie maken.

Echter na bij het afspelen te hebben overgeschakeld naar: "presentatie starten op volledig scherm" en daarna terug naar: "in venster starten"
wordt mijn cursor i.p.v. het bekende pijltje opeens een driehoekje met een sleuteltje eraan, en werkt er niets meer. Na veel zoeken lukt het me alleen met de "escape" toets het driehoekje-met-sleuteltje weer weg te krijgen en daarna werkt alles weer naar behoren.
Dit gebeurt elke keer als ik overschakel van volledig scherm naar in venster starten.
Dit is dus géén bestaande serie die is overgezet uit Wings 4 maar een helemaal nieuw begonnen serie in Wings Platinum 5 Advanced.

Weet iemand hoe dit kan en wat ik over het hoofd zie?

Karel J.Maaswinkel
zie ook mijn website: www.karelmaaswinkel.nl

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re:Wings Platinum 5 Advanced
« Reactie #1 Gepost op: 25 september 2013, 21:02:57 »
Hallo Karel,

Zodra je kiest voor "Presentatie starten op volledig scherm" (via menu of F5) staat WP in de presentatie-modus. Tot en met WP4 kon je deze beëindigen met een muisklik of toets Esc. Vanaf WP5 is dit alleen mogelijk met de Esc-toets.
Dit is gedaan om bedienfouten te voorkomen.
Het driehoekje geeft aan dat de weergave-modus actief is (afspeelsymbool), het sleuteltje geeft aan dat afbreken met de muis "op slot" zit.

Naast de presentatie die ik afgelopen zaterdag in Houten heb gegeven, waarbij alleen enkele grote veranderingen getoond konden worden, zijn er nog veel meer wijzigingen. Toen je WP5 na de installatie de eerste keer gebruikte, is het helpvenster verschenen. In de tekst die daar getoond wordt, staat ook een link naar het overzicht met alle veranderingen ten opzichte van de vorige versie. Het doorlezen daarvan kan het inzicht in de verschillen tussen WP4 en WP5 verhogen.

Om dit overzicht alsnog te lezen: open de help, en ga via tabblad Inhoud naar
Wings Platinum - Einführung - Neue oder geänderte Funktionen.
AVé,
Cuno

Karel J.Maaswinkel

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 18
Re:Wings Platinum 5 Advanced
« Reactie #2 Gepost op: 25 september 2013, 21:06:19 »
Dank Cuno, dan weet ik dat ook weer, en ik zal zeker het help programma doorlezen, hoewel dat in het Duits toch wel wat lastiger is .
Groet, Karel
zie ook mijn website: www.karelmaaswinkel.nl