Auteur Topic: uitvoerproblemen van een serie die van Wings2 naar wings 3 is omgezet en vervolo  (gelezen 6143 keer)

JAWO

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 14
Maandag 24_1_2010.Beste Forumleden,

Ik heb een serie ,gemaakt met Wings 2 binnengehaald in Wings 3 en vervolgens omgezet van het 3:2 naar het 16:9 formaat volgens de richtlijnen van Chief John (diatoon) en Queenie (forum). Dat is allemaal gelukt: Ik krijg een keurig 16:9-scherm en kan op de PC de hele serie zonder probleem afspelen So far so good,maar.... als ik dan een 16:9 DVD wil maken en daartoe eerst een MPEG maak volgens de richtlijnen van Chief John (handleiding er naast gelegd en het is al vele malen goed gegaan) dan zie ik als de PC aan het rekenen slaat een normaal screen (16:9) maar erin boven en onder dikke zwarte balken waardoor het beeld in de breedte wordt opgerekt en een formaat heeft van ongeveer 16 bij 6,5 Enkele keren toch stug doorgegaan met rekenen en daarna een DVD branden,maar daarop staat  (zoals ik al vreesde) het foute formaat. Ik heb het nu zo'n 10 keer geprobeerd maar steeds hetzelfde foute resultaat. De beeldvelden zijn correct gekoppeld aan de sporen.Hieronder een paar schermgegevens:
   Screen 1                    gebruikt:  3x    1,7778        zoom........,    Xpositie.....     Ypositie.........
             standaard16:9   gebruikt   2x    1,7778        zoom 119%    Xpositie 0,000  Ypositie  0,000
             tekstveld  1       gebruikt  1x     1,7778       zoom 119%     Xpositie 0,000  Ypositie  0,000'

Ik heb in de Helpfile zitten struinen en ook het forum afgezocht,maar kwam er niet verder mee. Ook in de opties gekeken maar ik durf niet allerlei instellingen te wijzigewn omdat ik niet weet waar het allemaal op slaat.Het zal wel een onnozele fout van me zijn maar ik kom er niet uit Wie weet raad?   JAWO
« Laatst bewerkt op: 24 januari 2011, 16:20:52 door JAWO »

Chief John

  • Gast
Re: uitvoerproblemen van een serie die van Wings2 naar wings 3 is omgezet en vervolo
« Reactie #1 Gepost op: 24 januari 2011, 16:31:41 »
Beste broeder JAWO,

Hebben jij in het eerste menu (tijdlijn) dat verschijnt van "Uitvoer MPEG 1/2" het vinkje wel geplaatst bij "Beeldvullende uitvoer"...?
Jouw DVD beeld vullen dan het hele beeldscherm en aangezien jij een 16:9 scherm hebben en jij een 16:9 DVD maken er niets vertekenen...

Succes!

Chief John

JAWO

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 14
Re: uitvoerproblemen van een serie die van Wings2 naar wings 3 is omgezet en vervolo
« Reactie #2 Gepost op: 24 januari 2011, 16:49:34 »
 Eh... nee chief ,ik dacht dat ik dan juist vertekening zou krijgen. Ik ga het gelijk proberen U krijgt nog nadere rooksignalen   Jan

JAWO

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 14
Re: uitvoerproblemen van een serie die van Wings2 naar wings 3 is omgezet en vervolo
« Reactie #3 Gepost op: 24 januari 2011, 17:01:31 »

   Chief John
   Uw raad opgevolgd,opperhoofd en toen een rondedans in mijn wigwam gemaakt , want probleem opgelost!!! Hierbij vele virtuele veren voor 
   Uw...hoofdtooi !!!!!!!!!!    Broeder Wolf  .