Auteur Topic: Wings beperking tov oa pictures to exe  (gelezen 6103 keer)

Tom van Hell

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 7
Wings beperking tov oa pictures to exe
« Gepost op: 8 september 2009, 12:48:46 »
Pictures to exe is een beetje vloeken in de kerk op dit forum denk ik.
Maar met presentaties geven loop ik met wings ( ik heb zelf wings 2 met onbeperkt beeld en audio sporen) tegen het volgende probleem aan.
1_ Met presentaties wil je meestal wat bij je foto's vertellen en soms stelt er iemand een vraag. Ik wil dan ook een stuk handmatig kunnen doen en eventueel ook een stapje terug kunnen.
en tussen door een stukje dan met muziek en dat natuurlijk met de perfecte overgangen van wings. Dat is wat ik er van weet alleen mogelijk met de duurste versie van wings 3. Hoe word dat in 4?.
2_ In wings 2 moest je voor teksten en titels telkens psd bestanden maken ben benieuwd hoe dat in 3 en 4 is en vanaf welke versie.
3_ kun je exe bestanden afspelen op een mac?

De bovenste 2 vind ik best belangrijk en dat kan in het goedkope pictures to exe bijv wel
met de nieuwste versie is het ook mogelijk om exe bestanden vanaf een mac af te spelen ideaal met festivals wanneer de hoofdcomputer een appeltje is.

Voor een update van 2 naar 3 moest ik zo ontzettend veel bijbetalen om meer dan 2 beeld en audiosporen te houden dat ik dat dus ook niet gedaan heb.
Dat in combi met de bovenstaande beperkingen waarvan nr 1 alleen in de duurste versie van wings kan deed mij besluiten om voorlopig met pictures to exe te werken.
Hopelijk bied 4 meer en goedkoper deze mogelijkheden maar ik ben er bang voor.

ik vind wings dus alleen bruikbaar als je niet veel tekst nodig hebt en een doorlopende audio visuele presentatie maakt waarbij je niks hoeft te vertellen.
en alleen de pauze functie met de spatie vind ik dan te beperkt
In de digitale fotografie is de slogan
beter wissen dan missen

Mijn natuurfotografie

Henk van der Vleuten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 216
Re: Wings beperking tov oa pictures to exe
« Reactie #1 Gepost op: 9 september 2009, 17:37:03 »
Beste Tom,

WP3 en dus zeker WP4 heeft in de goedkoopste starterversie al 1 markeerspoor; in de advanced versie zelfs oneindig veel.
Door het plaatsen daarin van een pauzemarker kun je je show op bepaalde momenten laten stoppen enz. Dat is het principe van een speaker-supportshow, waarvan ik er al meerdere gemaakt heb (al met Wings, maar dan met cassette of CD speler besturing). Je moet dan wel 'uit de tijdlijn' presenteren en niet met een exe. Je kunt dan zogewenst ook terug naar een bepaalde plek in de show.
Maar wat meer is: WP3 en dadelijk ook WP4 bieden zo ontzettend veel meer creatieve mogelijkheden dat ze de licentieprijs echt wel waard zijn. Een paar honderd SGGers hebben dat allemaal al eerder ontdekt, benutten dat meer of minder en genieten er ten volle van. En dat zijn dan alleen nog maar de NLers. Over de hele wereld gezien zijn het duizenden, die maar wat graag in hun buidel getast hebben.

Henk