Auteur Topic: Volgorde deel presentatie wijzigen  (gelezen 6295 keer)

Wim van Dijk

  • Junior
  • **
  • Berichten: 30
Volgorde deel presentatie wijzigen
« Gepost op: 26 augustus 2010, 21:06:02 »
Ik heb een presentatie gemaakt die bestaat uit drie onderdelen. Nu is het zo dat ik het tweede en derde deel van allebei circa 3 minuten wil omdraaien, zodat het derde deel aan het einde komt en deel 2 in het midden. Dit omdat deze volgorde gewoon logischer is bij nader inzien. Hoe kan ik dat snel realiseren, zonder dat ik allerlei repareerwerk moet doen om allerlei synchronisaties opnieuw te moeten doen.
Met vriendelijke groet,

Wim van Dijk

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: Volgorde deel presentatie wijzigen
« Reactie #1 Gepost op: 26 augustus 2010, 23:03:15 »
Hallo Wim,

Ik denk dat de snelste manier is:
- selecteer alle elementen (afbeeldingen, geluid, video, ...) in het tweede deel die verplaatst moeten worden naar achter het huidige derde deel
- klik met de rechter muisknop in 1 van de geselecteerde objecten en kies Knippen
- klik met de rechter muisknop in een deel van de tijdlijn achter het huidige derde deel een kies Klembord plakken (Invoegen).
- selecteer nu ook alle delen van het oude derde deel erbij en sleep alles naar links om het gat van het oude tweede deel te vullen.

Succes!
AVĂ©,
Cuno

queenie

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 59
Re: Volgorde deel presentatie wijzigen
« Reactie #2 Gepost op: 27 augustus 2010, 09:55:56 »
Hallo Wim (en Cuno)
Wat ik dan het liefste doe (van Cuno geleerd, dus..) is elk onderdeel in een aparte tijdlijn zetten en dan met triggers en functietoetsen kun je je volgorde elke keer anders doen, afhankelijk van je humeur of dat van je publiek. De werkwijze staat in een van de handouts van Cuno voor de SGG.
Queenie

Wim van Dijk

  • Junior
  • **
  • Berichten: 30
Re: Volgorde deel presentatie wijzigen
« Reactie #3 Gepost op: 27 augustus 2010, 10:10:36 »
Ha Queenie,

Prima idee, daar ga ik eens mij aan de slag. Toch nog maar eens snuffelen in mijn oude aantekeningen of op de site van de SGG.
Met vriendelijke groet,

Wim van Dijk