Auteur Topic: Dongle  (gelezen 8783 keer)

Frans

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 60
Dongle
« Gepost op: 13 november 2008, 17:58:04 »
Hallo allemaal.

Mijn man is al een jaar of tien met W.P. aan het werk en vaak keek ik dan mee naar zowel het resultaat als hoe hij alles bewerkt in W.P.
Nu begin ik het ook steeds leuker te vinden en heb ik ongeveer een jaartje geleden de gratis versie van W.P. gedownload en geïnstalleerd.
Veel van de bewerkingen vraag ik aan mijn man, hoe ik de show moet maken en verbeteren en dan krijg ik vaak als antwoord dat de bewerking die ik wil doen niet kan met de gratis versie en dan doet hij het voor op zijn licentie pro 3.60 d.
Nu zou ik die mogelijkheden ook graag willen.
Moeten wij nu weer een 2e W.P. programma kopen van ongeveer €1000.00 of Weet iemand of het mogelijk is om eventueel een tweede dongle aan te schaffen zodat we gezellig naast elkaar onze hobby kunnen uitoefenen zonder dat er een met beperkingen zit.

mvg.

Erika
Frans

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: Dongle
« Reactie #1 Gepost op: 13 november 2008, 19:38:29 »
Hallo Erika,

Naast de "gewone" dongle bestaat tegenwoordig ook de "presentatie-dongle", ook wel "extra dongle" genoemd.

Zelfstandig gebruikt biedt die dongle de mogelijkheid om series te vertonen die gemaakt zijn met de volledige dongle, zonder deze mee te hoeven nemen (en het verliesrisico te hebben). Ook bewerken van de series is dan nog mogelijk (maar opslaan niet).

De andere gebruiksmogelijkheid van die dongle is, als twee computers met elkaar verbonden zijn middels een netwerk,  het gebruiken van dezelfde mogelijkheden op beide pc's. Dan kun je dus op de pc met de extra dongle dezelfde WP-mogelijkheden gebruiken als met de normale dongle, zolang deze dongle in de andere pc aanwezig is.
Dus op die manier kunnen jullie allebei met de mogelijkheden van de Pro-licentie werken.

De dongle kun je gewoon bestellen bij het bekende adres: de NDS/AV Stumpfl Nederland in Houten, danwel bij jullie eigen leverancier van WP.
Ik weet niet exact wat de prijs daarvan is, maar in ieder geval een fractie van de prijs van de Pro-versie.
AVé,
Cuno

Henk van der Vleuten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 216
Re: Dongle
« Reactie #2 Gepost op: 13 november 2008, 23:17:37 »
Hallo Erica,

Die prijs is € 189, zo staat op de NDS factuur.
Henk

Frans

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 60
Re: Dongle
« Reactie #3 Gepost op: 14 november 2008, 10:13:11 »
Hallo Cuno en Henk

Ik ben gelijk gaan bellen met Houten maar ..... een extra dongle kopen is niet (meer) mogelijk. :'( :-\
Ik moet het hele programma opnieuw kopen.
Gezien de prijs onmogelijk dus.
Jammer hoor dat Stumpfl zo verschrikkelijk duur is en hier geen opties voor heeft. :-\

In ieder geval bedankt voor jullie reactie.

Mocht iemand nog een andere mogelijkheid weten dan hoor ik dat uiteraard heel graag.

Erika
Frans

Frans

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 60
Re: Dongle
« Reactie #4 Gepost op: 18 november 2008, 20:21:26 »
Ben inmiddels maar eens gaan mailen met Stumpfl zelf en daar kreeg ik de reactie dat met deze presenatatiedongle (die dus wel bestaat en 99 euro excl kost) alleen een show kan starten op een andere computer. Je kunt er dus niet mee (be) werken. Als je dat wilt moet je dus echt gewoon een nieuwe licentie kopen. Jammer hoor want dat wordt me toch echt te duur.

Erika
Frans

Frans

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 60
Re: Dongle
« Reactie #5 Gepost op: 18 november 2008, 20:27:21 »
Ben ik weer!!!

Terwijl ik bovenstaand berichtje aan het schrijven was heeft Jan Roeleveld (AV Stumpfl Nederland) mij een berichtje gezonden.
Onderstaand de inhoud hiervan:

Citaat
Namens beheerder Joris:
Omdat ik het niet zo netjes vind om privé gerichte correspondentie via dit forum openbaar te maken, heb ik de inhoud van betreffend mailbericht geschrapt (al was daar inhoudelijk verder weinig aanleiding toe). Het kwam erop neer dat de door Cuno geschetste oplossing met een extra dongle in het netwerk (met een pc met Pro-dongle in hetzelfde netwerk) wèl kan worden uitgevoerd. En die extra dongle is te bestellen.

Ga ik dan toch maar doen. Ik heb alleen geen idee hoe ik een netwerk moet maken maar daar zal ik wel iemand voor kunnen vinden die dat wel weet. (lang leve de buurman hoop ik)

Erika
« Laatst bewerkt op: 20 november 2008, 11:34:33 door Joris »
Frans

Frans

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 60
Re: Dongle
« Reactie #6 Gepost op: 20 november 2008, 06:29:29 »
Inmiddels heb ik de ersatz dongle zoals hij officieel blijkt te heten besteld. Er is trouwens weer een actie bij Stumpfl waardoor hij tot eind 2008 €135,66 (incl) kost. :D

Erika ;)
Frans