Auteur Topic: Mpeg uitvoer  (gelezen 5747 keer)

Ted Born

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 3
Mpeg uitvoer
« Gepost op: 10 mei 2011, 23:23:18 »
Heb op een laptop het probleem dat de uitvoer naar mpeg een vervorming geeft, het beeld is aan de lange zijde samen gedrukt, een cirkel wordt een ovaal.

merkwaardig is dat op een tweetal andere computers met wings4 met een kopie van de zelfde serie wel een juiste mpeg uitvoer geeft.
Het project is exact het zelfde (kopie) en ook alle uitvoer instellingen naar mpeg zijn ook exact hetzelfde.
toch geeft de eerst genoemde laptop een vervorming in de mpeg uitvoer.

een goede mpeg uitvoer van de twee "goede computers" draait de mpeg op de eerst genoemde laptop ook goed af.
Het zit dus specifiek in de wings4 uitvoer naar mpeg van de eerst genoemde laptop.

Wie kan mij een tip geven waarin  ik het probleem moet zoeken, thx
« Laatst bewerkt op: 11 mei 2011, 18:42:33 door Ted Born »

Ted Born

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 3
Re: Mpeg uitvoer
« Reactie #1 Gepost op: 11 mei 2011, 18:53:03 »
oorzaak gevonden, alleen nog de reden is me niet geheel duidelijk.

Zoals nu blijkt heeft de gratis basis versie dit probleem,  wings4 versie  met USB dongel gaat de uitvoer naar mpeg wel goed.
dit terwijl de instellingen exact het zelfde zijn.
Het lijkt er op dat de gratis basis versie alleen 16:9 verhouding goed weer geeft.
« Laatst bewerkt op: 11 mei 2011, 19:01:19 door Ted Born »

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: Mpeg uitvoer
« Reactie #2 Gepost op: 13 mei 2011, 20:21:56 »
Hallo Ted,

Vreemde situatie.
Ik heb dit verschijnsel niet kunnen reproduceren: ik heb video's in alle gangbare beeldverhoudingen met de gratis versie kunnen maken.
Het is wel zo, dat uitvoer van de gratis versie is beperkt tot maximaal SD-kwaliteit (SD = standaard video, dus maximale breedte van 720 en hoogte van 576). De betaalde versie kan hogere resoluties opleveren (ookmeer dan full-HD).

Mocht daar volgens jou niet de oorzaak liggen, en je wilt toch meer duidelijkheid, dan kun je mij het showbestand (zoals gemaakt en opgeslagen met de gratis versie) per mail toesturen voor nader onderzoek.
AVĂ©,
Cuno