Auteur Topic: beeldweergave stopt, muziek gaat door  (gelezen 7230 keer)

Adri Snijders

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 89
beeldweergave stopt, muziek gaat door
« Gepost op: 13 november 2013, 14:19:13 »
Beste mensen,

(verder doorgaan op bericht van 18 juli 2013)
Ik heb een in juli een bericht geplaatst dat in een snel deel van een AV de muziek doorloopt en de beelden stopten (het beeld gaat op zwart). Vanuit de tijdlijn was er geen probleem,  dit fenomeen ontstond alleen in de EXE.
Als ik dmv de gele tijdsbalk (onder in het beeld) de presentatie versleep en het zet waar de problematiek zich voordoet,  krijg ik de beelden weer te zien en loopt de AV zonder probleem door naar het einde.

De 'schuld' zou vooral te wijten zijn aan de grafische kaart uit 2008. (bejaard dus)  

Verder is er toen geadviseerd om bij de projectopties bij uitvoer een ander percentage in te stellen voor het geheugen gebruik. Standaard ingesteld op 50% voor een nVidia kaart en 70% voor een ATI kaart.

Voor een show met weinig of geen video kun je bij een ATI wel tot 85 a 90% gaan, bij nVidea op 50% houden. Video gebruik ik nauwelijks en in mijn computer zit een ATI kaart.

Bij het maken van de exe neem je die instelling mee door een vinkje te plaatsen bij "Instellingen uit projectopties Uitvoer overnemen".

Wat zijn de gevaren om hierop door te blijven gaan (voor mijn computer of die van een ander) of wat is thans een kaart die een ruime voldoende krijgt?

Adri


 

 
  
 
 
 
« Laatst bewerkt op: 13 november 2013, 16:44:53 door Adri Snijders »

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re:beeldweergave stopt, muziek gaat door
« Reactie #1 Gepost op: 13 november 2013, 18:55:37 »
Hallo Adri,

In de laatste zin van jouw bijdrage stel je twee vragen, die eigenlijk niet veel met elkaar te maken hebben.

De eerste vraag: het blijven gebruiken van deze grafische kaart levert geen gevaar op voor jouw computer of die van iemand anders. Het enige gevaar zit in de beleving van AV: als de beeldweergave van series stokt, zul je daar niet vrolijk van worden.
Denk er ook aan, dat je met het zetten van het vinkje, de exe optimaliseert voor jouw situatie. Als je een exe met dit vinkje aan iemand anders geeft (of instuurt naar een festival) loop je het risico dat de exe op die computer slechter presteert.

De tweede vraag: wat mij betreft, kort samengevat: elke grafische kaart van 200 euro of meer.
(nVidia: ondergrens GTX660, beter GTX760 of hoger, ATI/AMD: ondergrens R9 270, beter HD7870 of R9 270X of hoger).
AVĂ©,
Cuno

Adri Snijders

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 89
Re:beeldweergave stopt, muziek gaat door
« Reactie #2 Gepost op: 14 november 2013, 09:11:06 »
Cuno,

Bedankt voor je heldere uitleg.

Adri