Auteur Topic: audio cd slaat over in XP  (gelezen 7664 keer)

wieger

  • Gast
audio cd slaat over in XP
« Gepost op: 3 november 2004, 15:37:56 »
Hallo,
ik draai op een AMD 450 windows xp en ik heb het probleem dat audiocd´s niet vloeiend afgespeeld worden, het klinkt een beetje als een wimamp file als je met te veel tegelijk bezig bent. NU las ik ergens op dit forum dat xp muziek ript en tegelijk afspeelt waarschijnlijk kan mijn pc dat niet aan heeft iemand een oplossing (afgezien van een nieuwe pc kopen)
groet Wieger
« Laatst bewerkt op: 3 november 2004, 21:11:04 door wieger »

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: audio cd slaat over in XP
« Reactie #1 Gepost op: 3 november 2004, 19:43:45 »
Hallo Wieger,

Ik ga er van uit dat de combinatie AMD 450 en Windows XP niet vanaf het begin heeft bestaan, dus dat er eerder een ander besturingssysteem op die computer heeft gestaan.
Als dat zo is, en je kon toen ook cd's afspelen, is in ieder geval de audio-verbinding tussen de cd-speler en de geluidskaart in orde. Dit kun je eventueel ook onder Windows XP testen, als de cd-speler tenminste over een play-knop beschikt: druk daarop als er een audio-cd in zit, dan moet het geluid hoorbaar worden.

In dat geval adviseer ik: gebruik een ander programma om de audio-cd's mee af te spelen, en niet de mediaspeler van Windows XP.

AVé,
Cuno

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: audio cd slaat over in XP
« Reactie #2 Gepost op: 3 november 2004, 21:11:04 »
Hallo Wieger,

Nog even een aanvulling op mijn vorige bericht: ik weet niet hoeveel geheugen jouw computer heeft, maar als dat 128 MB of minder is,  zou ik hetzij geheugen bij kopen/bijplaatsen, of 'terug'gaan naar Windows 2000. Eigenlijk is Windows XP voor een 450MHz-pc een beetje te hoog gegrepen, althans, ik zou het er niet op installeren.

AVé,
Cuno