Auteur Topic: wings  (gelezen 8130 keer)

corbeau

  • Junior
  • **
  • Berichten: 27
wings
« Gepost op: 11 januari 2008, 12:07:28 »
Hallo,

Ik heb de volgende vraag:
Ik heb een serie gemaakt met wings op mijn PC. Daarna een exe bestand gemaakt om via de laptop te laten zien op de fotoclub. Dit alles werkt prima.
Nu de vraag: Men wil graag zien HOE ik het een en ander gemaakt heb. En daar gaat het fout. Ik kopieer de hele map met teksten,foto's , muziek etc. nazar mijn laptop. En nu probeer ik dat in wings te openen, dat gaat ook nog, maar wings ziet niet de foto's en de muziek. en vraagt of hij de bestanden moet zoeken.
Waar zit mijn denkfout ??

Gaston

Jaap

  • Held
  • *****
  • Berichten: 171
Re: wings
« Reactie #1 Gepost op: 11 januari 2008, 16:10:44 »
Gaston,

Dit komt omdat Wings de locatie van de bestanden in de show opslaat, niet de bestanden zelf. Je moet dus ALLE in de show gebruikte bestanden naar de laptop kopieren, en uiteraard ook Wings van dezelfde versie op de laptop hebben geïnstalleerd :)

Dan open je het betreffende show bestand in Wings, bij de vraag of Wings de ontbrekende bestanden moet zoeken klik je op JA en wijst evt. de map aan waar de bestanden staan. Dan moet het lukken.

-----

Om een komplete show vanuit Wings te exporteren inclusief de afbeeldingen etc. kun je het beste gebruik maken van de mogelijkheid in Wings onder Extra > Projectbestanden opslaan, Wings controleert dan de hele show, je kunt aangeven dat alleen de gebruikte bestanden moeten worden meegenomen (scheelt vaak heel veel schijfruimte), vervolgens selecteer je rechts middels het mapje de plaats waar je de bestanden wilt neerzetten.

Als het klaar is kopiëer je de hele map naar je laptop. Bij het openen van de show uiteraard even weer de bestanden laten zoeken, dan de show bewaren en klaar!

Veel succes met presenteren in de club, ze zullen wel met de mond open zitten :)
« Laatst bewerkt op: 11 januari 2008, 16:12:22 door Jaap Postma »
Jaap

corbeau

  • Junior
  • **
  • Berichten: 27
Re: wings
« Reactie #2 Gepost op: 11 januari 2008, 19:24:08 »
Hallo Jaap,.

Heel hartelijk bedankt voor de snelle reactie. Helaas is het me nog niet gelukt, maar ik speur naarstig verder.In mijn dir staan alle foto's nevens thumbnails, Ook als ik de originele foto's er bij zet kan hij ze niet voinden
Bij extra - Projectbestanden opslaan  is die niet actief en kan hem dus niet aanklikken.
Maar ik blijf proberen


Gaston

Jaap

  • Held
  • *****
  • Berichten: 171
Re: wings
« Reactie #3 Gepost op: 12 januari 2008, 10:00:12 »
Beste Gaston,

Toch zul je de oplossing moeten zoeken met de optie Ontbrekende bestanden zoeken op de drive van je laptop.

Als je dat niet doet blijft windows zoeken naar bestanden in een map die op de laptop niet bestaat.

De optie: Projectbestanden opslaan is bij jou niet beschikbaar, gebruik je soms de Starter editie, want die heeft die optie helaas voor jou niet beschikbaar..:(

Succes of vraag: samen moeten we er toch uit kunnen komen!
Jaap

corbeau

  • Junior
  • **
  • Berichten: 27
Re: wings
« Reactie #4 Gepost op: 13 januari 2008, 11:11:57 »
Hallo Jaap,

Ja ik gebruik inderdaad de starterversie. Maar toch begrijp ik het niet helemaal. Mijn werkwijze is als volgt. Ik maak een DIR aan met de naam van de serie. Vervolgens start ik Wings en maak een nieuwe AV met een naam en wijs de plaats aan van de DIR. In de Dir staan dan inmiddels de subdirectories: Afn,FlashCard,Teksten en video. Dan copieer ik de foto's die ik wil gaan gebruiken naar de dir Afb. Start Wings en Wings maakt er keurig de thumbnails en de aangepaste foto's van.
De teksten zet ik in tekst en de muziek in audio. Zo heb ik een DIR met alles er in. Als ik dit copieer naar mijn laptop kan wings het niet vinden. Ook niet met de zoekopdracht.

Ik ben benieuwd of je een oplossing weet.

Ik zadel iedereen maar op met mijn problemen.

Gaston

corbeau

  • Junior
  • **
  • Berichten: 27
Re: wings
« Reactie #5 Gepost op: 14 januari 2008, 23:39:20 »
Het is me uiteindelijk gelukt.
Het is inderdaad zoeken, maar je moet een andere naam ingeven en dan gaat hij zoeken.
Bedankt

Gaston