Auteur Topic: video  (gelezen 6529 keer)

corbeau

  • Junior
  • **
  • Berichten: 27
video
« Gepost op: 16 oktober 2007, 21:18:52 »
Hallo lezers,

Ik ben een volledig nieuwe op dit gebied en sinds kort wing platinum 3 aangeschaft incl. ned. talige module.
Ik heb de volgende vraag: Ik heb een serie gemaakt en .exe opgeslagen. Dat werkt allemaal prima.
Ik wil nu er een DVD ? van maken en kom dan in het menu van alles tegen bv. AVI Video, Windows Media video, MPEG 1/2 video en Video DVD. Dan komt bij mij de eerste vraag op Welke ?? Ik heb er een geprobeerd en die werkt wel in Media Player, maar niet op mijn video speler. Wat doe ik allemaal fout?. Dit is ook de eerste keer dat ik op een forum ben en zal hierin dus ook wel fouten maken.
Ik ben erg benieuwd naar een antwoord.

Gaston
www.gastoncorbeau.nl

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: video
« Reactie #1 Gepost op: 17 oktober 2007, 21:02:15 »
Hallo Gaston,

Welkom op dit forum.

Het maken van een dvd van een serie verloopt in twee stappen:

1 - maken van een videobestand (mpeg) van de serie
Dit doe je via de optie Uitvoer - Mpeg-1/2 video...
Kies daarbinnen de preset "PAL DVD". De overige paramters kun je (moet je) onveranderd laten.

2 - maken van een video-dvd-structuur
Dit doe je via de optie Uitvoer - Video-dvd...
Daar kies je (voorlopig) voor Enkele video met autostart.
Het resultaat kun je door Wings Platinum laten opslaan in een map (om te branden met een programma als Nero),
of gelijk naar dvd laten branden (maar dat lijkt niet bij alle computers even goed te werken).

Succes!
 
AVĂ©,
Cuno

corbeau

  • Junior
  • **
  • Berichten: 27
Re: video
« Reactie #2 Gepost op: 18 oktober 2007, 11:20:51 »
Hi Cuno,

Bedankt voor je reactie. Ik heb het een en ander gedaan, maar het branden lukt niet met de Nero die ik heb (te oud denk ik'  Ik krijg om te proberen een nieuwere versie no 7 en dan ga ik het weer proberen. Het blijft met die videospelers toch altijd moeilijk.
Maar als ik het voor elkaar heb, dan laat ik je het weten.
Gfroeten

Gaston

corbeau

  • Junior
  • **
  • Berichten: 27
Re: video
« Reactie #3 Gepost op: 20 oktober 2007, 00:47:43 »
Nogmaals een berichtje, met de nieuwe Nero ging het in een keer goed. Bedankt voor het meedenken.


Gaston