Auteur Topic: apparaatpoort(com1) kan niet geopend worden  (gelezen 24842 keer)

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: apparaatpoort(com1) kan niet geopend worden
« Reactie #10 Gepost op: 24 november 2003, 10:06:24 »
Hallo Corine,

De 'Steuertechnik' is inderdaad de stuurapparatuur.
AVé,
Cuno

Corine Smeets

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 48
Re: apparaatpoort(com1) kan niet geopend worden
« Reactie #11 Gepost op: 25 november 2003, 11:21:46 »
Hallo Anton en Cuno
Het is gelukt. De opmerking van Cuno dat het kastje maar met een ding tegelijk kan praten en dat platinum dus uitgeschakeld moest zijn, deed het kwartje vallen.
Wat ben ik blij met al die aardige behulpzame Stumpfl mensen.
Corine Smeets


marco

  • Gast
Re: apparaatpoort(com1) kan niet geopend worden
« Reactie #12 Gepost op: 9 december 2003, 17:14:41 »
Beste allen,

Als aanvulling: ben bezig met een diashow in Platinum, en die had ik eerst met 2 projektoren in Wiings geprogrammeerd en die wilde ik met 3 projektoren aansturen, En dan werkt Platinum wel weer heel goed om dat heel eenvoudig om te zetten; dat kreeg ik met Wings niet zo snel voor elkaar; even terug naar de COM poorten; tijdens het programmeren van die show valt die regelmatig weg(?!?) De gevonden oplossing;
In apparatenbeheer, eigenschappen => de keuze geen aanklikken => OK => de juiste com poort weer selekteren => OK en dan maar weer verder gaan totdat die weer uitvalt;
 
Succes allemaal,

Marco

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: apparaatpoort(com1) kan niet geopend worden
« Reactie #13 Gepost op: 12 december 2003, 19:29:39 »
Hallo Marco,

Dan moet er eigenlijk ergens iets met de computer (het samenstel van hard- en software) of het stuurapparaat of de kabel aan de hand zijn.
Ik heb al verschillende uren met Wings Platinum gewerkt (zowel aan een serie als tijdens vertaalwerkzaamheden), maar het is met nog nooit overkomen dat de verbinding 'spontaan' verdween.

Ik kan niet zeggen wat er aan de hand is,  maar zelf zou ik mijn computer in dat geval even grondig controleren met een virusscanner en een scanner op 'trojan horses' (bijvoorbeeld met AdAware van Lavasoft [gratis]).

Als de computer al 'lang' geleden is ingericht (een jaar of langer) en zeker in combinatie met Windows 98, is de kans groot dat Windows zichzelf aan het bevuilen is,  hetgeen vreemde gevolgen kan hebben. In dat geval is het herinstalleren (niet: over de bestaande heen, want dat helpt niet) van Windows of het terugzetten van een eerdere versie.

Groeten,
Cuno

AVé,
Cuno

marco

  • Gast
Re: apparaatpoort(com1) kan niet geopend worden
« Reactie #14 Gepost op: 15 december 2003, 06:05:23 »
Hallo Cuno,

De computer met Platinum is vanwege virusgevaar niet verbonden met internet; alleen hij draait wel met Windows 98 en de 404 heb ik sinds mijn aanschaf 5 jaar terug niet meer geupdated van software, daar zal het ongetwijfeld mee te maken hebben.
Van de week na het voltooien van een diashow zal ik zowel de software updaten als adaware draaien.

Groetjes en bedankt,

Marco

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: apparaatpoort(com1) kan niet geopend worden
« Reactie #15 Gepost op: 15 december 2003, 21:09:45 »
Hallo Marco,

Ik bedacht me later nog iets, wat ik niet meer gecontroleerd heb.
In een eerdere versie van Platinum zat in ieder geval een foutje, dat er voor zorgde dat de verbinding verbroken werd, zodra je gebruik maakte van de Undo-functie.
Het is dus mogelijk dat dat nog niet verholpen is (Christoph gaf toen aan dat het een lastig probleem was), en daarmee de oorzaak van jouw probleem.

AVé,
Cuno

marco

  • Gast
Re: apparaatpoort(com1) kan niet geopend worden
« Reactie #16 Gepost op: 16 december 2003, 22:37:31 »
Hallo Cuno,

Adaware is gedraaid en de software van de SD404 is geupdated.
Toch een 5-tal geinfecteerde bestanden gevonden zonder internetaansluiting ..
En net wat je zegt bij de undo funktie slaat de verbinding uit.

Dat houden we nog tegoed zullen we  maar zeggen.

Groetjes,

Marco

daan

  • Gast
Re: apparaatpoort(com1) kan niet geopend worden
« Reactie #17 Gepost op: 3 september 2004, 19:35:53 »
hoi ik heb een probleem met me computer en ik vraag me af wat is eigen lijk een com poort ? wat kan je er mee doen is het voor een muis , printer (zeg maar wat)

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: apparaatpoort(com1) kan niet geopend worden (of: wat is een com-poort)
« Reactie #18 Gepost op: 8 september 2004, 17:48:13 »
Een 'com-poort' is een afkorting voor een 'communicatie-poort', een aansluiting waarmee de computer kan communiceren met andere apparaten. Een andere naam is 'seriële poort', waarmee de soort communicatie wordt aangegeven.
Deze poorten worden, door hun relelatief lage maximale snelheid, steeds minder vaak gebruikt. De opvolgers zijn de USB- en FireWire-poorten.

De seriële poorten (ook wel RS232-poorten genoemd) werden vooral gebruikt voor verbindingen tussen computers, voor modems, printers, muizen en plotters.

En uiteraard door de dia-overvloeiapparatuur van Stumpfl (en van andere merken).

AVé,
Cuno

marcel schut

  • Gast
Re: apparaatpoort(com1) kan niet geopend worden
« Reactie #19 Gepost op: 30 december 2004, 08:43:56 »
Beste Dames/Heren

ik kan mij E mail niet openen hij geeft aan fout op de pagina.

alvast bedankt voor de moeite

met vriendelijke groet,
Marcel Schut.