Auteur Topic: Kleurspoor in video  (gelezen 5436 keer)

Leo Koppens

  • Junior
  • **
  • Berichten: 26
Kleurspoor in video
« Gepost op: 21 oktober 2009, 14:19:27 »
In een videofragment wil ik in WP3 via een kleurstuurspoor de kleuren beïnvloeden. Wat ik ook doe onder eigenschappen van een keyframe, er gebeurt niets. In een afbeelding in een beeldspoor heb ik dit probleem niet. Rara wat is hier aan de hand ?

Met vriendelijke groet
Leo Koppens

Chief John

  • Gast
Re: Kleurspoor in video
« Reactie #1 Gepost op: 26 oktober 2009, 11:36:17 »
Leo,

Ik heb vermoeden dat jij van dit videofragment via de "Eigenschappen" de helderheidsbegrenzing (contrastbeinvloeding) hebt geactiveerd... Dan kleurkanaalsturing niet meer werken..!  Ugh!
Als jij gaan naar de Mediapool tabblad Video en aanklikken dit videofragment dan menuutje openspringen. Als jij dan op functietoets F1 drukken op toetsenbord, jij dan volgende HELP-tekst te zien krijgen:
Achtung: Durch die Tonwert-Spreizung werden ein eventuell vorhandener Alpha-Kanal im Video, eine zugewiesene Transparenz-Maske oder eine Steuerspur für Farbe ignoriert. Es ist für ein Video also immer nur eine dieser Videobearbeitungen möglich. Ik weten jij niet ver van grens met Duitse broeders wonen en wel begrijpen wat daar staat.
Als jij tóch contrast wil veranderen en ook kleur wil aanpassen, jij eerst videofragment met ingeschakelde contrastaanpassing uitvoeren als nieuwe MPG of WMV-file en dan opnieuw binnenhalen en daarna met kleurkanaalsturing kleur naar wensen aanpassen.

Ugh!

Chief John

 

Leo Koppens

  • Junior
  • **
  • Berichten: 26
Re: Kleurspoor in video
« Reactie #2 Gepost op: 30 oktober 2009, 08:36:10 »
Beste Chief John

Hartelijk dank voor je uitleg

Groet
Leo